Succesfuld burgerkæde vil slå konkurrenterne via bæredygtighed
En firedobbelt prisvindende burgerkæde, er fuld gang med at omlægge hele produktionen til økologi. Det giver mening både etisk og på bundlinjen, lyder det fra kæden.
Siden 2010 har københavnske Cock’s & Cows åbnet fem gourmetburger-restauranter og kæden har fire gange vundet AOKs ”Byens Bedste Burger” pris. Men kæden mener, at der skal mere til for at vinde burgerkrigen over konkurrenterne, og er nu i fuld gang med en stor satsning på økologi. Det skriver Cock’s & Cows i en pressemeddelelse.
Ingen stigning i priser
Allerede tilbage i 2015 tog Cock’s & Cows en beslutning om, at vende deres veletablerede virksomhed på hovedet ved at gøre den bæredygtig. Ejerne var overbeviste om, at investeringen var nødvendig og afgørende for, at Cock’s & Cows skulle forblive blandt de vigtigste spillere på den københavnske burgerscene mange år endnu.
- Økologi giver mening både etisk og på bundlinjen. Vi er lige åbnet på Prags Boulevard, og vi forventer at åbne yderligere tre restauranter inden udgangen af 2018, men skal vi stadig være blandt de bedste om 10 år, kræver det, at vi investerer langsigtet. Samtidig må det ikke koste vores gæster en krone, at vi omlægger produktionen til økologi. Det er en svær balance, men vi er sikre på, at det er med til at fremtidssikre vores virksomhed, siger Daniel Knuttel, CEO i Cock’s & Cows.
Langsigtet bæredygtig strategi
Cock’s & Cows er tæt på at være i mål med deres 100% økologiske omlægning, men de mangler blandt andet kødet. Oksekødet er på nuværende tidspunkt frilandskød fra fire specifikke gårde i Himmerland, som er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse. Men for Cock’s & Cows handler det ikke om at overgå til økologi hurtigst muligt. Det tog dem fx et år at finde den helt rigtige type af økologiske kartofler til deres pommes frites, fordi vand- og sukkerindholdet i økologiske kartofler gør det sværere at give dem sprødhed.
- Vi vil ikke gå på kompromis med smag og kvalitet i omlægningen. Vi kunne sagtens have fået økologisk kød i vores burgere for længe siden, men det handler ikke om, hvor hurtigt vi kan omlægge til økologi, men hvordan vi kan gøre det smartest. Vi er ved at indgå en aftale med en økologisk landmand, som skal sikre, at al vores økologiske kød kommer fra den samme danske gård. Så ved vi, at dyrene er blevet behandlet godt, og at kvaliteten og smagen er den samme hver gang. Det giver mening i forhold til vores bæredygtige strategi, understreger Daniel Knuttel.
Cock’s & Cows har i dag frem restauranter i København, og er igen i år nomineret i kategorien ”Byens Bedste Burger”, som de har vundet fire gange tidligere.
LÆS OGSÅ: Svensk burgerkæde introducerer byg-selv-koncept
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops