Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Succesfuld 18-årig iværksætter afslører salgstrick

Arkivfoto
Foto: Colourbox



Americandreams er på følgende markeder:

Danmark siden 2012

Sverige siden 2012

Norge siden 2012

Frankrig siden 2014

Spanien siden 2014

Tyskland siden 2014

Finland siden 2014

USA siden 2014

UK siden 2014

Kilde: Americandreams.dk

Monday den 14 December 2015 kl. 09:36 - Kilde: Børsen

Handelsskoleelev Cecilie Villadsen sælger blandt andet tøj, sko og makeup til unge kvinder på nettet med stor succes. Især én ting er meget vigtig.

Måske er Cecilie Villadsen fra Aalborg en af fremtidens centrale personer i den danske detailbranche.

I hvert fald har den 18-årige handelsskoleelev allerede stor succes med at sælge blandt andet tøj, sko og makeup til unge kvinder på nettet.

Det sker via americandreams.dk, skriver dagbladet Børsen.

Forretningen driver Cecilie Villadsen hjemme hos sine forældre, og hver dag kommer der piger for at hjælpe med at pakke ordrer.

Markedsføringen sker på de sociale medier, hvilket ifølge Cecilie Villadsen er hemmeligheden bag hendes succes.

- Hemmeligheden er, at jeg har gjort det anderledes. Jeg er i øjenhøjde med min målgruppe. Vi er på samme alder, og vi er alle på de sociale medier. Kunderne kan lægge billeder op på Instagram iført mit tøj, og så bliver det vist på hjemmesiden. Det skaber en rigtig god kontakt, at det ikke er opsatte modelbilleder, siger Cecilie Villadsen til Børsen.

LÆS OGSÅ: Unge iværksætter-brødre har stor succes

Instagram er vejen frem

I 2014 omsatte Americandreams for over 3 millioner kroner ved at sælge modetøj på nettet. Det gav et overskud på 227.827 kroner - en stigning fra 82.000 kroner i forhold til året før.

Efter eget udsagn fordobler Cecilie Villadsen i år omsætningen til 6 millioner kroner, skriver Børsen. Målet for 2016 er en omsætning på et tocifret millionbeløb. Af konkurrencehensyn vil Cecilie Villadsen ikke nævne et beløb.

På en god dag får Americandreams 600 nye følgere på Instagram, og disse nye følgere er automatisk med til at sprede budskabet om Americandreams til andre brugere på Instagram.

- Når jeg sidder ved computeren, spiller jeg ikke spil. Jeg bruger ikke al min tid på at overspringshandle på Facebook – jeg arbejder, siger Cecilie Villadsen, hvis firma har næsten 130.000 følgere på Facebook og over 96.000 følgere på Instagram.

Cecilie Villadsen fortæller til Børsen, at når hun er færdig med handelsskolen, vil hun koncentrere sig om at drive sin virksomhed. Planen er, at Americandreams skal være kendt i hele Europa inden for fem år.

LÆS OGSÅ: Succesfuld online-iværksætter åbner første butik

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD