Pandora forgylder dansk iværksætterpar
Ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg har solgt deres rettigheder til at sælge Pandora-smykker tre steder i Sydøstasien til den danske smykkeproducent.
I forbindelse med tirsdagens offentliggørelse af Pandoras halvårsregnskab kom det blandt andet frem, at ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg har solgt deres rettigheder til at sælge Pandora-smykker i Macau, Singapore og Filippinerne til den danske smykkeproducent.
Det sker, når Pandora ved årsskiftet overtager rettighederne fra familiefirmaet Norbreeze, som Anders Peter Juel Sauerberg søsatte i 2004, fortalte han i et større interview med detailfolk.dk tilbage i maj 2014.
I stedet for Norbreeze' rettigheder til at sælge Pandora-smykker i Macau, Singapore og Filippinerne kan det danske iværksætterpar nu se frem til en mere solid bankkonto, fordi salget til Pandora indbringer parret 149 millioner kroner, skriver Børsen.
Årlig vækst på omkring 40 procent
Ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg kan se tilbage på nogle meget gode år, især de seneste via salg af Pandoras smykker samt salg af smykker fra mærkerne Bering, Daniel Wellington, Timberland Watches og Cath Kidston.
Norbreeze har haft en årlig vækst på omkring 40 procent og en årlig omsætning, der for 2015 forventes at ramme tæt på en halv milliard kroner.
- Det er klart, at vores exit fra Pandora lægger en dæmper på væksten og bliver til at aflæse på næste års resultat. For selvom vi har andre stærke brands i porteføljen, har det danske smykkebrand været en vigtig vækstdriver for os. Men vi er i gang med nye tiltag, som betyder, at vi frem mod 2020 har årlig vækst på 25 procent, siger Anders Peter Juel Sauerberg til Børsen.
LÆS OGSÅ: Pandora vil nu åbne 375 nye konceptbutikker - i år
Enormt vækstpotentiale
Norbreeze holder dermed fast i selskabets 2020-strategi, hvor målet er at nå en årlig omsætning på 1,25 milliarder kroner. Det mål skal blandt andet opfyldes via Norbreeze' onlineportal Cocomi, der forhandler omkring 100 brands inden for smykker, ure og accessories.
- I øjeblikket foregår kun 1 procent af det totale retailsalg i regionen online, mens det i 2020 vil være hele 25 procent. Så potentialet er fænomenalt, siger Anne Trads Juel Sauerberg til Børsen.
LÆS OGSÅ: Sådan skabte et dansk iværksætterpar en asiatisk detailsucces
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Overtagelse af konkurrerende kæde fordobler næsten toplinjen
Stort indsatsområde i Jysk når forbi milliarden
Vil udfordre fastfoodkæder og tankstationer med nyt koncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops