Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Pandora forgylder dansk iværksætterpar

Iværksætterparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg får nu 149 millioner kroner af Pandora
Foto: Norbreeze Group



Onsdag den 12 august 2015 kl. 09:22 - Kilde: Børsen

Ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg har solgt deres rettigheder til at sælge Pandora-smykker tre steder i Sydøstasien til den danske smykkeproducent.

I forbindelse med tirsdagens offentliggørelse af Pandoras halvårsregnskab kom det blandt andet frem, at ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg har solgt deres rettigheder til at sælge Pandora-smykker i Macau, Singapore og Filippinerne til den danske smykkeproducent.

Det sker, når Pandora ved årsskiftet overtager rettighederne fra familiefirmaet Norbreeze, som Anders Peter Juel Sauerberg søsatte i 2004, fortalte han i et større interview med detailfolk.dk tilbage i maj 2014.

I stedet for Norbreeze' rettigheder til at sælge Pandora-smykker i Macau, Singapore og Filippinerne kan det danske iværksætterpar nu se frem til en mere solid bankkonto, fordi salget til Pandora indbringer parret 149 millioner kroner, skriver Børsen.

Årlig vækst på omkring 40 procent

Ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg kan se tilbage på nogle meget gode år, især de seneste via salg af Pandoras smykker samt salg af smykker fra mærkerne Bering, Daniel Wellington, Timberland Watches og Cath Kidston.

Norbreeze har haft en årlig vækst på omkring 40 procent og en årlig omsætning, der for 2015 forventes at ramme tæt på en halv milliard kroner.

- Det er klart, at vores exit fra Pandora lægger en dæmper på væksten og bliver til at aflæse på næste års resultat. For selvom vi har andre stærke brands i porteføljen, har det danske smykkebrand været en vigtig vækstdriver for os. Men vi er i gang med nye tiltag, som betyder, at vi frem mod 2020 har årlig vækst på 25 procent, siger Anders Peter Juel Sauerberg til Børsen.

LÆS OGSÅ: Pandora vil nu åbne 375 nye konceptbutikker - i år

Enormt vækstpotentiale 

Norbreeze holder dermed fast i selskabets 2020-strategi, hvor målet er at nå en årlig omsætning på 1,25 milliarder kroner. Det mål skal blandt andet opfyldes via Norbreeze' onlineportal Cocomi, der forhandler omkring 100 brands inden for smykker, ure og accessories.

- I øjeblikket foregår kun 1 procent af det totale retailsalg i regionen online, mens det i 2020 vil være hele 25 procent. Så potentialet er fænomenalt, siger Anne Trads Juel Sauerberg til Børsen. 

LÆS OGSÅ: Sådan skabte et dansk iværksætterpar en asiatisk detailsucces

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD