Stort indsatsområde i Jysk når forbi milliarden
Gennem de senere år har Jysk fokuseret ekstra meget på en særlig den af forretningen, som nu runder en milliard kroner i omsætning.
En satsning på B2B-salg begynder for alvor at give pote i Jysk.
For første gang passerede den del af forretningen således en milliard kroner i omsætning inden for et enkelt regnskabsår. Det sker endda to måneder før regnskabsårets afslutning.
Jysk driver B2B-forretning til 12 lande, og det er væsentligt flere end for bare fire år siden, hvor det kun gjaldt Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.
- Vores B2B-model fungerer rigtig godt sammen med Jysks sortiment, derer velegnet til virksomheder som hoteller, restauranter, kontorer, skoler og lejlighedsudbydere og meget mere, siger Rene Hartung, Business to Business Director i Jysk.
- Med vores mange butikker er det nemt for potentielle kunder at besøge Jysk, se vores udvalg af produkter og få kvalificeret vejledning af vores butikskolleger, siger han.
Butikkerne spiller med
Jysks B2B-model opererer på flere niveauer.
For det første rækker B2B-afdelingerne selv direkte ud til potentielle kunder, men Jysk opnår også en del B2B-salg gennem butikker og webshops.
- Med vores mange butikker er det nemt for potentielle kunder at besøge Jysk, se vores udvalg af produkter og få kvalificeret vejledning af vores butikskolleger, siger Rene Hartung.
Som en del af Jysks strategi har det derfor også været essentielt at lære butiksmedarbejderne om værdien af at henvende sig til B2B-kunder.
- Overordnet har vi fokuseret på at træne vores butikskolleger om værdien af at nå ud til virksomheder, der kan handle hos Jysk, hvilket har hjulpet os med at udvide Jysks
- B2B-potentiale. Da vi nu har nået en ny milepæl på 1 milliard danske kroner i salg, står det klart for os, at der er meget mere potentiale at hente. I det kommende regnskabsår er det derfor samtidig vores plan at udvide vores B2B-afdeling til endnu flere lande, siger Rene Hartung.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Nemlig.com går ind i priskampen og gennemfører fyringsrunde
Flytter produktionen hjem fra Kina
Færre forhandlere og digitalt fokus banker gang i salget
Stor ændring på dagligvaremarkedet hænger ved
Flügger præsenterer to nye navne i de øvre lag
Coop svarer igen med omfattende prisprogram
Tabsramt kæde i Lars Larsen Group åbner flere steder i landet
Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops