Sådan bør e-handlere bruge Facebook
Det er langfra kun det sidste klik, der tæller på Facebook, slog Client Partner hos Facebook Louise Gregersen fast på årets e-handelskonference.
Når e-handlere kaster sig over Facebook skal de kigge længere end til det sidste klik.
Det slog Client Partner hos Facebook Louise Gregersen fast på årets e-handelskonference. Hun havde lagt vejen forbi konferencen for at fortælle deltagerne, hvordan det sociale medie kan bruges til at påvirke e-handlen.
Mange e-handlende måler deres e-handelssucces ud fra det sidste klik, som gerne skulle føre et salg med sig, men det er ikke nødvendigvis den optimale måde at bruge Facebook på.
- Det er ligesom at høste uden at så, sagde Louise Gregersen blandt andet fra talerstolen og slog fast, at Facebook er et opdagelsesmedie for forbrugerne.
- Man skal se sin Facebook-side som en kilde i stedet for en destination i sig selv, sagde hun og mindede om, at forbrugerne har en lang række touchpoints undervejs, som kan være lige så vigtige som det sidste klik.
En effektiv markedsføringskanal
Og Facebook er et oplagt et sted at være for e-handlere.
- Vi er en af de mest effektive markedsføringsplatforme, der findes, sagde Louise Gregersen fra talerstolen og slog fast, at de 3 millioner Facebook-brugere i Danmark potentielt set er 3 millioner forbrugere.
Facebook har dagligt tre gange så stor en rækkevidde som de største danske dagblade. Derfor handler det også om at præcisere sin målgruppe i alt, hvad man gør på det sociale medie. Men det er netop noget, som danskernes brug af Facebook tillader, forklarede Louise Gregersen.
- Folk er engagerede i Facebook og skriver personlige data ind, sagde hun.
Eksempelvis kunne hun fortælle, at 840.000 danskere har registreret sig som forældre på Facebook.
Fokuser på newsfeedet
Client Partneren slog også fast, at man som e-handler bør lægge sit fokus og sin annoncering i neewsfeedet.
- Facebook er en engagerende platform, og som e-handelsvirksomhed vil I gerne have, at folk klikker videre, sagde hun og fortalte, at sandsynligheden for det netop er størst fra neewsfeedet. Det skyldes blandt andet, at højreside annoncering ikke vises på mobilen. Dermed går man mange potentielle besøgende glip af annonceringen, da 1,7 millioner danskere dagligt logger på Facebook fra mobilen.
Virksomhederne er også nødt til at forholde sig til, at Facebook er en anden type kommunikationskanal end eksempelvis en hjemmeside.
- Virksomhederne skal tilpasse deres indhold til Facebook. De kan ikke bare gøre, som de plejer, sagde Louise Gregersen.
Hun sluttede af med at opsummere et par korte, konkrete råd til de tilstedeværende.
- Lav opslag målrettet til dem I vil tale med, boost det over for dem I vil nå og ram dem på de devices de bruger, sagde hun.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Nemlig.com går ind i priskampen og gennemfører fyringsrunde
Flytter produktionen hjem fra Kina
Færre forhandlere og digitalt fokus banker gang i salget
Stor ændring på dagligvaremarkedet hænger ved
Flügger præsenterer to nye navne i de øvre lag
Coop svarer igen med omfattende prisprogram
Tabsramt kæde i Lars Larsen Group åbner flere steder i landet
Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops