Rema 1000 møder udfordringer i hjemlandet
Discountkæden har siden nytår tabt terræn til sine største konkurrenter i Norge. Hård kost, lyder det fra en ekspert.
I Danmark rider Rema 1000 for tiden på en bølge af succes.
Blandt andet var discountkæden den højest placerede repræsentant fra dagligvarehandlen på en liste over brands med det bedste omdømme, og samtidig stiger omsætningen og overskuddet i det seneste årsregnskab.
Men i hjemlandet Norge er Rema 1000 stødt på vanskeligheder, skriver VG.
Siden nytår er salget i discountkæden gået tilbage. I januar og februar faldt det med mere end 3 procent, mens udviklingen accelererede i marts med et fald på 7 procent. Til sammenligning går salget frem hos både Coop Extra og Kiwi, som er Rema 1000's konkurrencer på det norske marked.
- Det er hård kost for Rema. De oplever sjældent nedgang flere måneder i træk. Og at tabe over syv procent, når konkurrenten Coop Extra stiger tilsvarende meget, så gør det ondt på Reitan, siger den norske dagligvareekspert Reidar Molthe til VG.
Samtidig oplever Rema 1000 et markant fald i kundetilfredsheden, som blandt andet skyldes en udskiftning af mærker i sortimentet og en lunken modtagelse af app’en Æ, mener Reidar Molthe.
LÆS OGSÅ: Rema 1000 købmænd scorer kassen
Læs hele artiklen på VGFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops