Pressede forbrugere kan være en mulighed for Ikea
Efter nogle indbringende år oplever møbelbranchen nu et fald i efterspørgslen. Men hos Ikea ser de nye muligheder.
Store dele af møbelbranchen har haft godt med fart på, fordi forbrugerne har gjort mere ud af hjemmet under coronakrisen.
Som det ser ud nu, begynder opturen dog at stilne af. Især påvirker de generelle prisstigninger efterspørgslen, skriver Børsen.
Den udvikling kan de også mærke hos Ikea, hvor kunderne holder igen med store investeringer som eksempelvis nye køkkener.
Alligevel er kommunikationsdirektøren hos Ikea Danmark, Christian Mouroux, ikke bekymret. Nærmest tværtimod.
- Når forbrugeren begynder at tænke mere over, hvad de bruger pengene på, så er det jo typisk en positiv ting for Ikea, da vi har markedets laveste priser, siger han til Børsen og fortsætter:
- Det plejer at være en forretningsmulighed for os, fordi vi ved, at kunderne søger endnu mere hen mod os, når de skal have value for money . På den måde er markedet, som det er lige nu, ikke noget der skræmmer os.
LÆS OGSÅ: Lars Larsen Groups møbelselskab har den store tegnebog fremme
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter