Politiet ransager netbutik og sigter ejer for bedrageri
Ejeren af en udskældt netbutik - som har fået over 1.000 klager - er blevet sigtet for bedrageri af Østjyllands Politi.
Tirsdag blev netbutikken Copenhagen Lashes ransaget af Østjyllands Politi og Rigspolitiets Nationale Cybercrime Center.
Samtidig blev ejeren af virksomheden sigtet for bedrageri, skriver Østjyllands Politi i en pressemeddelelse.
Mange kunder har været utilfredse med Copenhagen Lashes, som bliver beskyldt for at lokke kunder i en abonnementsfælde. Hos Forbrugerombudsmanden har man modtaget 1.000 klager, mens 30 borgere har meldt virksomheden til politiet.
Anmelderne har alle benyttet sig af et tilbud på et produkt, som virksomheden reklamerede med på nettet ved juletid. Efterfølgende blev der trukket flere penge fra deres hævekort, og de fik besked om, at de havde tilmeldt sig et bindende abonnement ved købet.
- Det er vores vurdering, at kunderne ikke er blevet informeret om abonnementet før deres køb, og derfor har vi sigtet ejeren for bedrageri, siger politiinspektør Michael Kjelgaard.
- Vi er i tæt samarbejde med Forbrugerombudsmanden, som nu skal vurdere og samle alle klagerne i forhold til overtrædelse af Markedsføringsloven, inden de bliver sendt til politiet til strafferetslig vurdering, siger han.
Netbutikken forklarer sig
Copenhagen Lashes sendte en pressemeddelelse ud tidligere på måneden, hvor virksomheden under overskriften “Forvirring om abonnementer” giver en forklaring på de mange utilfredse kunder.
- I forbindelse med køb af vores forskellige introtilbud har vi desværre erfaret, at en stor del af vores kunder ikke har været opmærksomme herpå, fremgår det blandt andet af pressemeddelelsen.
- Vi er naturligvis kede af, at så stor en del af vores kunder ikke var under opfattelse af, at det er et abonnement, de har tegnet. Vi forsøger efter bedste evne at gøre vores kunder opmærksom herpå forinden købet, da vi kun ønsker loyale og langvarige kundeforhold.
- Vores abonnement er ikke anderledes end alle andre abonnementer, hvor første periode er billigere end de efterfølgende perioder, som ses mange steder, skriver virksomheden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Landsdækkende kæde opruster digitalt: - Vi må ikke blive selvfede
Millioner i tabt omsætning bekymrer i genbrugsbutikker
Coop får topchef med i bestyrelsen
Forbud rammer store dele af detailhandlen fra i dag
Matas-konkurrent på jagt efter milliarden får ny adm. direktør
Usædvanligt træk skal give københavnske butikker et rygstød
Dagligvarekæde sender sportskollektion ud i butikkerne
Folk måber over genåbningsplan: “Ulogisk” og “indlysende åndssvagt”
Seneste afstemninger
Bør det forbydes for dagligvarebutikker at sælge non-food som tøj og elektronik når øvrige specialbutikker er tvangslukket?
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Landsdækkende kæde opruster digitalt: - Vi må ikke blive selvfede
Millioner i tabt omsætning bekymrer i genbrugsbutikker
Coop får topchef med i bestyrelsen
Forbud rammer store dele af detailhandlen fra i dag
Matas-konkurrent på jagt efter milliarden får ny adm. direktør
Seneste blogindlæg
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen