Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Online-supermarked tror på succesformel

Foto: detailfolk.dk



Monday den 11 February 2013 kl. 07:45

Det er den dyre løsning, der er svaret på Nemlig.coms udfordringer. Varerne skal leveres på kundernes præmisser.

Med et underskud på 8 millioner det sidste år, gælder det om at holde tungen lige i munden, når man taler om succes. Alligevel er der optimisme at spore hos online supermarkedet Nemlig.com.

Året før var underskuddet 10,5 millioner kroner, men i år forventer virksomheden, at de røde tal på bundlinjen bliver sorte. Selv om Nemlig.com ikke har tjent penge endnu, har supermarkedet fordoblet omsætningen i 2012.

Det skriver Børsen.

LÆS OGSÅ: Netsupermarked præsenterer massivt underskud

Varelevering på kundernes præmisser

Da Nemlig.com slog dørene op til sit virtuelle supermarked for to år siden, var stifter og adm. direktør Stefan Plenge klar over, at udløbstiden for varelevering inden for timelange intervaller for længst var overskredet.

Succesformlen var derfor klar: At levere til kunderne, når det passer dem og inden for en time - ikke når det er bekvemt for virksomheden.

Selv om direktøren stadig er sikker på sin formel, er der også en lige linje fra den dyre model til underskuddet.

- Det er hundedyrt at levere på den måde. Vi kan have to kunder, der bor ved siden af hinanden og den ene vil have varerne mellem kl. 14 og 15 og den anden mellem 17 og 18. Derfor kan det blive to forskellige chauffører, der skal køre ud til den samme adresse. Det er sindssygt dyrt, og derfor kræver det meget stor volumenen, før der kommer økonomi i det, siger Stefan Plenge til Børsen.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com vil bryde vanen

Danskerne handlede i 2012 for cirka 46 milliarder kroner på nettet. Kun 2 procent af det beløb blev brugt på dagligvarer, men cheføkonom fra FDIH, Henrik Theil spår, at der i år vil komme flere og større spillere på banen.

LÆS OGSÅ: Eksperterne er uenige om Nemlig.coms potentiale

(Børsen)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD