Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nemlig.com vil bryde vanen

Foto: nemlig.com



Friday den 8 February 2013 kl. 06:20 af: Simone Hansen

Danmarks største onlinesupermarked kæmper en hård kamp om at få kunderne til at købe mælk, brød og kød på nettet. Læs hvordan, de vil bryde forbrugernes vaner her.

Det kan være svært, at bryde danskernes forbrugsvaner, når det kommer til dagligvareindkøb. Det har onlinesupermarked Nemlig.com måtte sande.

I går kom virksomheden ud med et årsregnskab 2011/2012, der viste et underskud på 8 millioner kroner. Det er dog et fald fra underskuddet på 10,5 millioner kroner 2010/2011.

- Vores største konkurrent er den dårlige vane. Vi siger alle sammen ’Jeg skal lige ned og handle’, og vi skal vende folk til at sige ’Jeg skal lige handle på nettet’, i stedet for. Vi gør det jo allerede, når vi køber for eksempel fjernsyn, men folk er lidt længere tid om at vende sig til at købe dagligvarer på nettet, forklarer marketingchef hos Nemlig.com Jan Møller og tilføjer, at virksomheden har langt bedre forventninger til 2013:

- Dagligvaremarkedet er jo kæmpestort og med den størrelse internethandel har, er der masser af tage af.
 

Specialbutikker

For at kunne konkurrere med de fysiske dagligvarekæder har Nemlig.com det sidste år opgraderet på både priser og sortiment. Det betyder, at de nu har fast discountpris på 600 varer, der altid fås til samme pris eller billigere end i de fysiske discountbutikker. Samtidig har de udvidet deres udvalg ved at indgå samarbejde med en række specialbutikker. Det betyder blandt andet, at man nu kan købe frisk fisk fra en fiskehandler hos Nemlig.com

- Rigtig mange mennesker har det der mentale flow, hvor de først går i Netto og køber billigt ind og dernæst tager forbi slagteren eller fiskehandleren for at købe de varer, de ikke kan få i discountbutikken. Hos os kan du købe alt under samme tag, forklarer Jan Møller.

Danmarks største onlinesupermarked er således fuld af fortrøstning, når det kommer til planerne for 2013.

- Der er allerede kommet mange flere kunder til, og vi oplever tilfredshed med den kvalitet og sikkerhed, vi leverer, og det er meget vigtigt, siger Marketingschefen.

LÆS OGSÅ: Netsupermarked præsenterer massivt underskud



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD