Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kunstig intelligens i online handel: Bliv klogere på teknologiens muligheder"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Nyt værktøj kan måle omnichannel-modenhed

Det nye omnichannel-værktøj tager udgangspunkt i den kundemålskive, som Rasmus Houlind fra Omnichannel Institute (billedet) har udarbejdet i forbindelse med sin bog "Hvis det handler om mig, så køber jeg!"
Foto: Kaj Bonne



Søndag den 14 juni 2015 kl. 11:00

I løbet af 20 minutter kan et nyt værktøj give dig svaret på, hvor klar din detailvirksomhed er til at gå omnichannel.

Er din detailvirksomhed klar til at kaste sig ind i omnichannel-kapløbet?

Det spørgsmål kan man nu få besvaret med et nyt, gratis værktøj, der er lavet i samarbejde mellem Networked Business Initiative, Dansk Erhverv og Omnichannel Institute.

For tre uger siden blev værktøjet lanceret via sitet networkedbusiness.org/omnichannel. Her kan virksomheder i løbet af 20 minutter afdække, hvor omnichannel-modne de er.

Værktøjet tager udgangspunkt i den kundemålskive, som Rasmus Houlind fra Omnichannel Institute har udarbejdet i forbindelse med sin bog ”Hvis det handler om mig, så køber jeg!”. Kundemålskiven er inddelt i seks discipliner, der er relevante at beskæftige sig med, når man taler omnichannel. De er: kundegenkendelse og permissions, dataopsamling, dataanalyse, kommunikation og service, effektmåling samt organisering.

Med det nye omnichannel-værktøj kan man som detailvirksomhed få en analyse af virksomhedens nuværende status i forhold til de seks forskellige discipliner.

- Ligesom en læge før en operation tager et røntgenbillede for at finde ud af, hvor patienten er stærk, og hvor der er brud på knogler eller svage led, så er det her en mulighed for jer for at lave et røntgenbillede af jeres organisation, før I starter på et digitalt initiativ eller fortsætter den nuværende rejse, forklarede Henrik Kærsgaard Hansen, der er head of operations i Networked Business Initiative, fra scenen i Børssalen i sidste uge, da branchen var samlet til omnichannel konference med Dansk Erhverv og IT Branchen som værter.

LÆS OGSÅ: Omnichannel giver både udfordringer og muligheder

Overblik, indsigt og sammenligning på tværs

Ifølge Henrik Kærsgaard Hansen kan værktøjet først og fremmest give virksomhederne et overblik.

- For at man kan tage gode beslutninger, skal man vide, hvor man er stærk og hvor man er svag. Det overblik får I her. Hvordan skal I prioritere, når I skal til at sætte ind fremadrettet, forklarede han fra scenen.

Derudover kan værktøjet give indsigt.

- I finder ud af, hvad det er for nogle spørgsmål I skal stille i jeres organisation, så I kan finde ud af, hvordan I skal rykke fremad, når I ser på jeres stærke og svage sider, lød det fra Henrik Kærsgaard Hansen.

Samtidig giver værktøjet også mulighed for at sammenligne ens egen virksomhed med de andre virksomheder, der også har benyttet værktøjet.

- Den sidste ting, man får ud af det her værktøj, er, at man får mulighed for at sammenholde sin egen virksomhed med alle dem, man er i konkurrence med, sagde Henrik Kærsgaard Hansen og vendte igen tilbage til sammenligningen med en læges røntgenbillede.

- Med et røntgenbillede kan I bedre se, hvad er det for nogle eksperter, I skal bruge for at komme videre. Hvad er det for nogle værktøjer eller teknologier I skal have i spil og endelig hvad er det for nogle løsninger, I skal vælge for at se fremad.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Det nytter ikke at droppe omnichannel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD