Nyt produkt i JYSK: Skal sælge fædrelandet til kineserne
Danmark skal sælges til kineserne i JYSKs butikker rundt om i Kina. Det er resultatet af et nyt samarbejde mellem kæden og VisitDenmark.
De kinesiske forbrugere skal blive klogere på Danmark, når de besøger en af JYSKs butikker i landet.
Et nyt samarbejde mellem detailkæden og VisitDenmark betyder nemlig, at der i kædens kinesiske butikker blandt andet vil blive vist Danmarks-film på storskærme, uddelt tusindvis af kataloger med indstik om Danmark, mens aktiviteter i butikkerne skal lære kunderne om JYSKs produkter og om Danmark.
- Kendskabet til Danmark som rejsemål er generelt lavt, og vi tror på, at vi ved at arbejde sammen med virksomheder, også uden for turismebranchen, kan nå længere ud med vores budskaber, siger brandingchef i VisitDenmark, Anja Hartung Sfyrla, i en udtalelse.
Forløber for et større samarbejde
Mens det for VisitDenmark handler om at udbrede kendskabet til Danmark, vil man hos JYSK sætte yderligere fokus på kædens skandinaviske udgangspunkt.
- Udover at vi naturligvis altid har et rigtigt godt tilbud til vores kunder, så vil vi gerne gøre mere opmærksom på vores skandinaviske rødder, og derfor er samarbejdet med VisitDenmark et spændende projekt, som vi glæder os til at se effekten af, siger kommunikationsdirektør i JYSK, Jonas Schrøder.
Den første kampagne i Kina har navnet ”Scandinavian Dreams” og bliver forløberen for et større co-branding-samarbejde mellem JYSK og VisitDenmark i en lang række europæiske lande.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter