Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny pop-up butik skal øge danskernes ostekendskab

Foto: Arla



Tuesday den 8 April 2014 kl. 08:31 af: Freja Thorbech

I forsøget på at udvide danskernes ostehorisont har Arla åbnet en pop-up butik på Købmagergade i København.

Danskerne ved ikke nok om Arlas ostemærke Castello.

Det mener man hos Arla, der vil forsøge at udbedre kendskabet til mærkets sortiment, der omfatter mere end den blåskimmelost, som danskerne normalt forbinder Castello med. Derfor har mejerigiganten nu åbnet en pop-up butik på Købmagergade i København.

- Castello er et meget stærkt brand i udlandet på linje med Lurpak og dansk bacon. I Danmark er der bare ikke så mange, der ved, at Castello reelt er et kendt brand internationalt, og at sortimentet omfatter meget mere end de velkendte blåskimmeloste. Det vil vi gerne give de danske forbrugere mulighed for at opleve, siger Jakob B. Knudsen, der er marketingdirektør i Arla Danmark, i en udtalelse.

Butikken skal give en totaloplevelse

Butikken er et af resultaterne af, at Arla har besluttet sig for at fordoble markedsføringsbudgettet for Castello. I butikken kan københavnere og turister få mulighed for at smage på hele sortimentet fra Castello og flere af de oste, der i dag kun fås på eksportmarkederne.

Pop-up butikken er bygget op om temaet ”kunsten at nyde god ost”. Der er derfor lagt vægt på, at ostene bliver præsenteret visuelt flot, ligesom det er muligt at smage blandt andet vin, kiks og chutney til osten for at få en totaloplevelse. I løbet af pop-up butikkens 10 ugers levetid, vil der blive afholdt forskellige smagearrangementer og temaaftener, da et af formålene med pop-up butikken er at få mulighed for at interagere med forbrugerne.

- Vi glæder os til at få folks respons på vores oste, og derigennem få en indikation af, hvad danskerne egentlig mener om Castello, og hvad der falder i deres smag, siger Jakob B. Knudsen.

Butikken åbnede den 4. april og vil være at finde i Købmagergade frem til den 31. maj. Herefter rejser konceptet videre til New York, London og en række andre storbyer.

LÆS OGSÅ: Pop-up butik afprøver iskoldt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD