Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Netsupermarked investerer løs - og indkasserer massivt tab

Foto: Nemlig.com



FAKTA

Bruttofortjeneste
2017/18: 174,4 mio. kr.
* 2016/17: 92,8
2015/16: 76,0
2014/15: 39,6
2013/14: 47,5

Resultat af primær drift
2017/18: -78,2
*2016/17: -62,2
2015/16: 65,9
2014/15: 91,3
2013/14: 39,6

Årets resultat
2017/18: - 58,7
*2016/17: - 58,1
2015/16: 60,6
2014/15: 93,0
2013/14: 30,5

*gælder kun 10 måneder

Kilde: Nemlig.com

Wednesday den 28 November 2018 kl. 09:17 af: Kristian Holgersen

Ifølge direktøren får det ikke alarmklokkerne til at ringe, selvom hans netsupermarked har tabt over 100 millioner i to regnskaber.

Efter flere investeringer rammer netsupermarkedet Nemlig.com røde tal, der nærmest er identiske med dem fra regnskabet før.

Tabet lyder på 58,7 millioner kroner efter skat - en forværring på lidt over en halv million, viser det friske årsregnskab for 2017/18.

- Årets resultat svarer til de forventninger, som blev angivet i årsrapporten for sidste år, og er et resultat af fortsat investering, skriver ledelsen.

Omsætningen bliver ikke lagt frem i regnskabet, men i en pressemeddelelse fremgår det, at den ligger på 1,3 milliarder kroner. Nok til en vækst på 25 procent.  

Med Holch Povlsen i ryggen

Nemlig.com arbejder på at blive konkurrencedygtig på den lange bane, og det kræver investeringer. Især når dagligvarekæderne også satser på nettet, forklarer den administrerende direktør, Stefan Plenge, til Børsen.

Midlerne kommer fra Anders Holch Povlsen, milliardær og ejer af Bestseller. Han kastede sidste år 350 millioner kroner ind i netsupermarkedet.

- Vi kunne gøre Nemlig.com overskudsgivende nu, hvis det skulle være, siger Stefan Plenge til Børsen og fortsætter:

- Men det vil bare betyde, at der er en række projekter, vi ikke kan gennemføre i det tempo, vi ønsker. Derfor har vi valgt en anden strategi, der indtil videre skal løbe i tre år, men Anders og jeg kigger løbende på, hvad der er det rigtige.

Flere nye tiltag

Gennem regnskabsåret har Nemlig.com blandt andet lanceret en ny app og føjet måltidskasser til sortimentet. Sidstnævnte kom godt fra start. 

Efter en måneds tid havde netsupermarkedet sendt 100.000 måltider ud til kunderne, fremgik det af en pressemeddelelse fra september.

Fokus på fleksibilitet trækker folk til, vurderede Stefan Plenge dengang.

- Vi er rigtig glade for den flotte modtagelse af vores Måltidskasse. Kunderne har efterspurgt fleksibilitet, og det viser sig også i tallene, da over halvdelen af kunderne vælger at skabe deres egen personlige måltidskasse via Byg-selv, sagde han.

LÆS OGSÅ: Netsupermarked sælger måltider i tusindvis



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD