Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nethandel: Disse services er vigtigere end lave priser

Foto: detailfolk.dk



Monday den 25 February 2019 kl. 11:11 - Kilde: FDIH

 

At være billigere end konkurrenterne behøver ikke være det mest afgørende, viser analyse af nethandel.

I konkurrencen blandt netbutikkerne er det langtfra kun lavere priser, der er udslagsgivende. Det viser Foreningen for Dansk Internethandels (FDIH) E-handelsanalyse for 2018.

Her svarer 38 procent af de adspurgte forbrugere, at udvalget er det primære argument for at handle ind online, mens 31 procent fremhæver bekvemmelighed. Blot 26 procent svarer, at prisen er det vigtigste.

- Vi ved, at danske netbutikker ofte har svært ved at konkurrere imod udenlandske netbutikker på prisen, fordi omkostningerne er større i Danmark, siger Niels Ralund, administrerende direktør i FDIH.

- Til gengæld har vi nemmere ved at konkurrere på udvalg og levere super kundeservice og hurtig udbringning, så det er umiddelbart en fordel for de danske virksomheder, at danske forbrugere tillægger prisen mindre og mindre betydning, fortsætter han.

I nogle varegrupper er prisen dog stadig det vigtigste. Det gælder blandt andet kategorierne for tøj, kosmetik og personlig pleje, viser analysen.

Inden for dagligvarer er prisen kun den primære årsag for otte procent.

LÆS OGSÅ: Kæmpe netbutik fordobler omsætningen i Danmark

Læs hele artiklen på FDIH


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD