Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Nemlig.com går ind i priskampen og gennemfører fyringsrunde

Foto: Nemlig.com



Friday den 19 August 2022 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Ifølge direktøren skal Nemlig.com nu være lige så billige som konkurrenten Rema 1000. En række effektiviseringer skal finansiere gildet.

I denne uge har Salling Group forlænget sit prisloft, mens Coop har introduceret prisprogrammet Go pris hver dag.

Men ikke nok med det. Nemlig.com blander sig nu også i priskrigen ved at sænke priserne på en masse varer, så de svarer til niveauet hos konkurrenten Rema 1000. Det sker med konceptet Nok Danmarks billigste.

I første omgang gælder det priserne på godt 1.800 varer, og senere følger yderligere 400 varer, skriver Nemlig.com i en pressemeddelelse.

Tidligere brugte netsupermarkedet en anden discountkæde - Netto - som pejlemærke.

- Pris har alle dage været en vigtig faktor i dansk dagligvarehandel, og den er nu blevet endnu vigtigere grundet den høje inflation, der på kort tid har fået priserne til at stige meget kraftigt, siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com.

- Det må ikke være dyrere at købe sine dagligvarer på nemlig.com end i de billigste fysiske supermarkeder, og derfor prismatcher vi fremover 2.200 af de mest solgte dagligvarer mod Rema 1000, siger Stefan Plenge.

Fyringsrunde giver luft

At holde priserne nede er en stor investering, som skal finansieres ved at effektivisere arbejdsgangene ude på lagrene og på hovedkontoret.

Det fører også en større fyringsrunde med sig, hvor 20 medarbejdere har mistet jobbet forklarer Stefan Plenge.

- Det har været en rigtig svær beslutning at skulle sige farvel til dygtige og passionerede kollegaer, men det er en nødvendighed for, at vi fortsat kan være en konkurrencedygtig virksomhed i dette meget specielle marked, hvor omkostningsniveauet er steget markant og efterspørgslen på konkurrencedygtige varepriser aldrig har været større, siger Stefan Plenge.

Desuden har et kommende varehus i Aarhus været en øjenåbner.

- At bygge det varehus har lært os endnu mere om, hvordan vi optimerer logistikken bedst muligt, og det er denne viden, vi nu vil bruge til at indrette vores nuværende varehus i Brøndby markant bedre, siger Stefan Plenge.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com er klar med næste træk i kampen om kunderne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD