Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Modetøjsgigant opruster med kæmpe investering

Arkivfoto
Foto: Unilever Danmark A/S



Om Boozt:

Boozt.com er en onlineshop med tøj, sko og accessories til hele familien.

På Boozt.com er der over 300 skandinaviske og internationale fashion brands som Day Birger et Mikkelsen, By Malene Birger, Tiger of Sweden, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Molo og Boss.

Shoppingportalen åbnede i 2009.

Wednesday den 18 November 2015 kl. 10:44 af: Søren Duran Duus

Netkrigen intensiveres atter. Nu opruster dansk-svensk shoppingportal med en trecifret millioninvestering.

Boozt.com skyder op imod 100 millioner kroner i at optimere deres centrallager. Det sker for at automatisere lageret i højere grad, så kunderne kan få deres varer hurtigt.

Sådan meddeler den dansk-svenske modetøjsgigant Boozt.com, som er en onlineshop med tøj, sko og accessories til hele familien.

- Størrelse betyder noget. Det er survival of the biggest. Hvis du er en lille aktør på det marked, så har du simpelthen ikke en chance. Vi vurderer, at der kommer til at være tre-fire store spillere, som vil være altdominerende, og vi skal være en af dem, siger Hermann Haraldsson, administrerende direktør hos Boozt.

- Sidste år sagde vi, at vi ville være større end Stylepit, og det blev vi. Vores næste mål er at blive større end Nelly, og det er vi her i fjerde kvartal i år, uddyber Hermann Haraldsson i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Stylepit halter efter konkurrenter

Vil tredoble

Boozt, der åbnede i 2009, forventer i år en omsætning på over 800 millioner kroner, og et af de erklærede mål er en børsintroduktion.

Næste skridt i Boozts vækstplan er en optimering af centrallageret i Ängelholm nordøst for Helsingborg. Her skal nye automatiseringsmaskiner for op imod 100 millioner kroner sikre større volumen og mindre personaleressourcer.

Lige nu sender Boozt.com omkring 400.000 varer om måneden ud til sine kunder. Men det tal forventer virksomheden at kunne gange med tre, ligesom lagerenhederne vil vokse med samme faktor fra cirka 1,5 millioner enheder på lageret og 45.000 forskellige modeller inden for modetøj og sko.

Boozt har et centrallager på cirka 20.000 kvadratmeter, som dækker lagerfaciliteteter, indlevering- og udleveringsområder, pakkeri og sortering.

LÆS OGSÅ: Boozt.com opruster i netkrig



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD