Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Modegigant på vej til Danmark

Foto: Puket



Friday den 16 January 2015 kl. 12:34 af: Freja Thorbech

En brasiliansk gigant med et meget anderledes og humørfyldt koncept vil gøre sit indtog i Danmark. Satsningen skal være springbræt for resten af Skandinavien.

Den brasilianske modegigant Puket er på vej til Danmark.

Puket leder netop nu efter en masterfranchisetager, der kan rulle en franchisekæde ud i Danmark.

Det brasilianske koncept er meget anderledes fra, hvad vi ellers ser i Danmark, fortæller Toke Allentoft, der er partner i ChainIndex, der formidler kontakt mellem franchisegivere og franchisetagere og står for at finde en masterfranchisetager til Puket i Danmark. 

- Puket producerer udelukkende tekstiler til mor og datter, så de kan gå i det samme tøj. Eller det må de selvfølgelig selv om, men de kan kombinere det, så de passer sammen. De producerer alt tøj fra sokker til kjoler og badetøj. Alt sammen i meget farvestrålende og humørfyldt design, siger Toke Allentoft til detailfolk.dk.

Har 150 butikker

Puket har 27 år på bagen og virksomhedens tøj distribueres til mere end 6.000 butikker.

Der findes i dag 150 franchisebutikker under Puket-navnet, og kæden startede sin internationale ekspansion sidste år i Venezuela og Panama.

Snart åbnes der Puket-butikker i Libanon, Dubai, Bahrain, Saudi Arabien, Bolivia, El Salvador, Guatemala, Angola, Sydkorea og altså også i Danmark, der skal fungere som et pilotprojekt for resten af Skandinavien.

Toke Allentoft forventer ikke, at det kan blive til mere end 20 til 25 butikker i Danmark.

- Det er et meget specielt og nicheorienteret koncept, da de bruger meget glade farver og udelukkende henvender sig til mor og datter, siger han.

I første omgang skal en dansk masterfranchisetager åbne en eller to butikker for at teste konceptet af på de danske forbrugere.

- Det er god latin i franchising. At først viser man selv, hvordan det skal gøres, og bagefter sælger man til andre. Det første halve års tid, vil det altså blive masteren, der tester om kollektionen passer, forklarer Toke Allentoft.

Humørfyldte butikker

Butikkerne har også deres særlige præg.

- Deres forretninger er indrettet med mange farver og meget glæde. Det er kendt for at være et koncept, der skaber humør omkring sig og gør mennesker glade, siger Toke Allentoft.

Puket har igennem ni år modtaget den brasilianske franchiseorganisations pris som bedste franchisegiver og det brasilianske Retail Design Institute pris for det bedste detailprojekt. Og det er der en god grund til, mener Toke Allentoft.

- Udover at være glade og humørfyldte, er alting designet af dem selv og produceret i egne fabrikker i Brasilien. Der er intet, der bliver lavet hos underleverandører, og de har fuld kontrol over hele processen, så de er sikre på, at kvaliteten er i orden fra start til slut, siger Toke Allentoft til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Succeskæde på vej til Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD