Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Succeskæde på vej til Danmark

Foto: ChainIndex



Thursday den 11 September 2014 kl. 11:24 af: Freja Thorbech

En fransk kæde med mere end 500 butikker på verdensplan leder nu efter en franchisetager, der kan åbne en håndfuld butikker i Danmark.

Et børnetøjskoncept med stor international succes vender nu blikket mod Danmark.

Sergent Major hedder den franske børnetøjsgigant, der netop nu leder efter en franchisetager, der vil åbne fem butikker i Danmark.

Kæden, der har mere end 500 butikker i 26 lande, sælger børnetøj til børn i alderen 2-14 år. Hovedfokus er dog på de 2-7-årige, og babytøj har man slet ikke på hylderne.

Konceptet skiller sig ud fra normale franchising-koncepter, da hele varelagret stilles til rådighed for franchisetagerne, som dermed kvit og frit får stillet otte kollektioner om året til rådighed og efterfølgende kan returnere de varer, som ikke bliver solgt. Og det er attraktive vilkår, fortæller Toke Allentoft, der er partner i ChainIndex, der formidler kontakt mellem franchisegivere og franchisetagere og står for at finde danske franchisetagere til det franske koncept.

- Det er deres forretningsform. De vil gerne have styr på, at de hele tiden får de sidste nye produkter ud til butikkerne, og så tager de også ansvaret for, at noget af det ikke bliver solgt, siger Toke Allentoft til detailfolk.dk.

Leder efter placeringer på hovedstrøg og i indkøbscentre

Sergent Major har alene i hjemlandet 300 egne- og franchisedrevne butikker. I Danmark er kæden i første omgang interesseret i at åbne fem butikker i de større danske byer. Det skal dog ske med en enkelt butiksåbning ad gangen.

- De vil gerne starte med en, og når den er testet igennem og tjener penge, så åbner man nummer to og så senere nummer tre og fire og fem, forklarer Toke Allentoft.

Butikkerne er generelt i størrelsesordenen 100 kvadratmeter og målet er at placere de kommende danske butikker på hovedstrøg eller i indkøbscentre med meget gående trafik

- Det kan være alt fra Field’s i Ørestaden til Bruun's Galleri i Aarhus eller hovedgaden i Lyngby, siger Toke Allentoft.

Kædens noget særprægede navn er valgt ved en tilfældighed, forklarer Toke Allentoft.

- Det kaldte man den første butik i Paris, inden man vidste, at det blev en succesrig kæde. Da man åbnede de næste butikker beholdt man navnet, fordi det gik godt, og det er man så bare blevet ved med, siger han til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Børnetøjssucces åbner sin første butik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD