Succeskæde på vej til Danmark
En fransk kæde med mere end 500 butikker på verdensplan leder nu efter en franchisetager, der kan åbne en håndfuld butikker i Danmark.
Et børnetøjskoncept med stor international succes vender nu blikket mod Danmark.
Sergent Major hedder den franske børnetøjsgigant, der netop nu leder efter en franchisetager, der vil åbne fem butikker i Danmark.
Kæden, der har mere end 500 butikker i 26 lande, sælger børnetøj til børn i alderen 2-14 år. Hovedfokus er dog på de 2-7-årige, og babytøj har man slet ikke på hylderne.
Konceptet skiller sig ud fra normale franchising-koncepter, da hele varelagret stilles til rådighed for franchisetagerne, som dermed kvit og frit får stillet otte kollektioner om året til rådighed og efterfølgende kan returnere de varer, som ikke bliver solgt. Og det er attraktive vilkår, fortæller Toke Allentoft, der er partner i ChainIndex, der formidler kontakt mellem franchisegivere og franchisetagere og står for at finde danske franchisetagere til det franske koncept.
- Det er deres forretningsform. De vil gerne have styr på, at de hele tiden får de sidste nye produkter ud til butikkerne, og så tager de også ansvaret for, at noget af det ikke bliver solgt, siger Toke Allentoft til detailfolk.dk.
Leder efter placeringer på hovedstrøg og i indkøbscentre
Sergent Major har alene i hjemlandet 300 egne- og franchisedrevne butikker. I Danmark er kæden i første omgang interesseret i at åbne fem butikker i de større danske byer. Det skal dog ske med en enkelt butiksåbning ad gangen.
- De vil gerne starte med en, og når den er testet igennem og tjener penge, så åbner man nummer to og så senere nummer tre og fire og fem, forklarer Toke Allentoft.
Butikkerne er generelt i størrelsesordenen 100 kvadratmeter og målet er at placere de kommende danske butikker på hovedstrøg eller i indkøbscentre med meget gående trafik
- Det kan være alt fra Field’s i Ørestaden til Bruun's Galleri i Aarhus eller hovedgaden i Lyngby, siger Toke Allentoft.
Kædens noget særprægede navn er valgt ved en tilfældighed, forklarer Toke Allentoft.
- Det kaldte man den første butik i Paris, inden man vidste, at det blev en succesrig kæde. Da man åbnede de næste butikker beholdt man navnet, fordi det gik godt, og det er man så bare blevet ved med, siger han til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter