Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Lidl satser på modetøj

I sidste uge solgte Lidl en kollektion med blandt andet disse skjorter i sine danske butikker, og fremover vil kæden i højere grad satse på trendy tøj.
Foto: Lidl.co.uk



Tuesday den 26 August 2014 kl. 11:17 af: Freja Thorbech

Discountkæden vil fremover satse meget mere på trendy modetøj, fortæller kædens indkøbschef på nonfood til detailfolk.dk.

Fremover er det ikke kun køleskabet, men også klædeskabet, der kan blive fyldt op på en tur i Lidl.

Tidligere var det hovedsagligt basisvarer som underbukser og strømper, man kunne finde på hylderne hos discountkæden, men nu satser Lidl i langt højere grad en tidligere på modetøj, der følger tidens trend.

I sidste uge solgte kæden blandt andet en kollektion af skjorter, støvler og en jakke med læderlook. Og det var noget, som kunderne kunne lide.

- Jeg har ikke salgstallene for hele ugen, men på baggrund af tallene fra den første dag, kan jeg sige, at det var en succes. Det virker som om, at danskerne har taget det til sig, siger indkøbschef på nonfood, Jacob Rasmussen, til detailfolk.dk.

Er med på moden

Inden for de seneste to år er der lige så langsomt kommet mere tøj på hylderne i landets 93 Lidl-butikker, og det er der en god grund til, mener indkøbschefen.

- Det er selvfølgelig fordi, vi kan se, at kunderne køber det, men også fordi vi kan se, at vi bliver bedre til at ramme kundernes smag, siger Jacob Rasmussen og fortæller, at man fornylig forsøgte sig med at sælge sejlersko.

- Jeg tænkte, at det var rimelig satset fra vores side, fordi sejlersko er virkelig modepræget og måske yt allerede næste år, men da vi satte dem til salg, sagde det vupti, og så var de væk, og sådan har det været med flere andre ting som damekjoler, jakker og skjorter, som også er strøget ud af butikken, fortæller han.

Og det er derfor ikke sidste gang, at kunderne kan forny garderoben, mens de køber ind til aftensmaden.

- Der er ingen tvivl om, at vi kommer til at se mere af det fremadrettet. Tekstil er et fokusområde for os, og jo bedre vi kan blive til at ramme det, der er trendy, jo mere tager kunderne det til sig, siger Jacob Rasmussen til detailfolk.dk.

Lidl er ikke den eneste kæde, der går modevejen. Tidligere har blandet andet Kvickly forsøgt sig med en lidt anderledes model og købt mærkerne Jackpot og Cottonfield, som dagligvarekæden nu sælger i sine butikker.

LÆS OGSÅ: Kvickly går helt nye veje med modesatsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD