Lidl satser på modetøj
Discountkæden vil fremover satse meget mere på trendy modetøj, fortæller kædens indkøbschef på nonfood til detailfolk.dk.
Fremover er det ikke kun køleskabet, men også klædeskabet, der kan blive fyldt op på en tur i Lidl.
Tidligere var det hovedsagligt basisvarer som underbukser og strømper, man kunne finde på hylderne hos discountkæden, men nu satser Lidl i langt højere grad en tidligere på modetøj, der følger tidens trend.
I sidste uge solgte kæden blandt andet en kollektion af skjorter, støvler og en jakke med læderlook. Og det var noget, som kunderne kunne lide.
- Jeg har ikke salgstallene for hele ugen, men på baggrund af tallene fra den første dag, kan jeg sige, at det var en succes. Det virker som om, at danskerne har taget det til sig, siger indkøbschef på nonfood, Jacob Rasmussen, til detailfolk.dk.
Er med på moden
Inden for de seneste to år er der lige så langsomt kommet mere tøj på hylderne i landets 93 Lidl-butikker, og det er der en god grund til, mener indkøbschefen.
- Det er selvfølgelig fordi, vi kan se, at kunderne køber det, men også fordi vi kan se, at vi bliver bedre til at ramme kundernes smag, siger Jacob Rasmussen og fortæller, at man fornylig forsøgte sig med at sælge sejlersko.
- Jeg tænkte, at det var rimelig satset fra vores side, fordi sejlersko er virkelig modepræget og måske yt allerede næste år, men da vi satte dem til salg, sagde det vupti, og så var de væk, og sådan har det været med flere andre ting som damekjoler, jakker og skjorter, som også er strøget ud af butikken, fortæller han.
Og det er derfor ikke sidste gang, at kunderne kan forny garderoben, mens de køber ind til aftensmaden.
- Der er ingen tvivl om, at vi kommer til at se mere af det fremadrettet. Tekstil er et fokusområde for os, og jo bedre vi kan blive til at ramme det, der er trendy, jo mere tager kunderne det til sig, siger Jacob Rasmussen til detailfolk.dk.
Lidl er ikke den eneste kæde, der går modevejen. Tidligere har blandet andet Kvickly forsøgt sig med en lidt anderledes model og købt mærkerne Jackpot og Cottonfield, som dagligvarekæden nu sælger i sine butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter