Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ny strategi: Lidl betaler kunder for at handle

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 12 August 2014 kl. 09:01 af: Freja Thorbech

Som en del af en ny strategi vil discountkæden uddele kontanter til kunderne i forsøget på at få dem til at lægge vejen forbi en af kædens 93 butikker.

Som regel er det kunderne, der lægger penge i kassen, men nu forsøger Lidl at tiltrække flere kunder ved at lade pengene gå den anden vej.

Den 13. august går discountkæden derfor på gaden i en række større danske byer kontanter og præmier til en værdi af mere end 350.000 kroner, skriver Lidl i en pressemeddelelse.

Initiativet er en del af en ny strategi på det danske marked. Med sloganet ”Prøv noget nyt – Det betaler sig” ønsker Lidl at få danskerne til at tænke i nye baner, når det gælder indkøb af dagligvarer.

- Siden vi kom til Danmark i 2005, har vi fået en stor gruppe af trofaste kunder, men der er stadig rigtig mange danskere, der endnu ikke har besøgt vores butikker. Vores erfaring er heldigvis, at når kunderne først har handlet én gang i Lidl, så bliver de positivt overraskede og kommer igen, siger adm. direktør for Lidl Danmark Finn Tang og fortsætter:

- Vi håber, at vores lille happening, hvor vi vil betale danskerne for at handle hos os, vil få flere til at kigge forbi og prøve en Lidl.

Giver tilfredshedgaranti

Lidl vil med reklameuniverset "Prøv noget nyt – Det betaler sig” forsøge at åbne danskernes øjne for kædens gode priser og store udvalg af kød, frugt, grøntsager, bake-off samt økologiske og danske varer.

I forbindelse med kampagnen sætter Lidl samtidig fokus på kædens tilfredsgaranti, der giver pengene retur, hvis kunden ikke er tilfreds med en vare.

- Med mere end 10.000 butikker i hele Europa, ved vi, at vi både kan konkurrere på kvalitet og pris. Vi håber, at vi med et nyt reklameunivers og en masse spændende aktiviteter og tilbud kan tiltrække endnu flere danskere, og vi glæder os til at byde dem velkommen i vores butikker, så de selv kan opleve, hvad de kan få for de penge, vi uddeler rundt om i Danmark. Og skulle man mod forventning ikke være tilfreds med en vare, som er købt hos os, så kan man benytte vores tilfredshedsgaranti og få sine penge retur, siger Finn Tang.

Lidl åbnede de første butikker i Danmark i 2005 og har i dag 93 butikker rundt om i landet.

LÆS OGSÅ: Lidl lancerer nyt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD