Sundt slik øger Lidls omsætning
Discountkæden har haft stor succes med at tilbyde kunderne sunde snacks ved kasselinjen. Nu udvides ordningen.
Det har været en succes for Lidl at sætte æblechips, nøddemix, grovkiks, tørrede abrikoser og frisk frugt frem ved kasselinjen.
I hvert fald har discountkæden oplevet et stigende salg af produkterne ved kasselinjen.
- Efter indførelsen af kasselinjen med de sundere alternativer, er den samlede omsætning af produkterne ved kasselinjerne steget med over 50 procent, og vi har samtidig oplevet et fald i salget af slik, siger Lidl’s kommunikationschef Rikke Brandes i en udtalelse.
Fordobler indsatsen
I mere end et år har Lidl tilbudt kunderne et sundt alternativ langs et af butikkernes kassebånd under navnet ”Det gode valg”. Noget vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Discountkæde vil gøre danskerne sundere
Nu får de gode salgstal Lidl til at fordoble indsatsen, så to af de travleste kasselinjer i alle kædens 93 butikker bliver inddraget til "Det gode valg".
- Det øgede salg er et klart signal fra forbrugerne om, at de sætter pris på at få tilbudt et sundere valg. Det er især vores indtryk, at børnefamilier er glade for tiltaget, da de sene eftermiddagstimer ellers godt kan byde på unødige og usunde impulskøb. Men også sportsfolk og andre aktive forbrugere lader sig friste af udvalget. Derfor er vi naturligvis glade for nu at gøre det endnu nemmere for kunderne at træffe et sundere valg i hverdagen, siger Rikke Brandes.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter