Discountkæde vil gøre danskerne sundere
En stor discountkæde indfører nu sunde kasser, hvor slik og andre søde sager i kasselinjen erstattes af sundere alternativer.
Det skal være slut med at lade sig friste af de søde sager ved kassen i supermarkedet. I hvert fald, hvis man handler i Lidls "Sund Kasse".
Discountkæden har netop åbnet en sund kasse i hver af kædens 90 butikker. Her står kunderne i kø langs friske cherry tomater, sunde nødder og riskiks, og dermed er Lidl Danmark den første discountkæde, der helt fjerner slik og andre søde sager fra kasselinjen.
LÆS OGSÅ: Discountkæde forsøger sig nu med luksusvarer
- I Lidl vil vi gerne slå et slag for den sunde bølge og gøre det både nemmere og billigere at vælge det sundere alternativ i butikken for både børnefamilier og alle andre, der handler i Lidl. De første reaktioner fra vores kunder er da også ganske positive, og vi mærker klart et stigende salg på de sundere alternativer, siger adm. direktør Finn Tang i en udtalelse.
Forbrugerne vil hjælpes til at købe sundt
Lidls initiativ ligger helt i tråd med forbrugernes ønsker. En ny analyse fra Retail Institute Scandinavia viser nemlig, at forbrugerne efterspørger butikker, der hjælper dem med at vælge det sunde alternativ.
- Lidls valg af sunde kasser er positivt. Forbrugerne er i stigende grad bevidste om deres valg, og vi søger ansvarlige brands og koncepter, når vi køber ind. Som forbrugere forventer vi, at butikkerne ønsker os det bedste, og dermed også giver os tryghed i forhold til vores indkøbsvalg. Med introduktionen af den sunde kasse viser Lidl kunderne, at kæden tager ansvar og gerne vil støtte op om kundernes sunde valg, siger business development manager hos Retail Institute Scandinavia Maria Louise Engelbredt.
LÆS OGSÅ: Lidl tiltrækker kvinder
Lidl åbnede de sunde kasser i slutningen af februar i alle kædens butikker, og de første salgstal på de sunde varer ved kasselinjen indikerer, at kunderne har taget godt imod tiltaget. Den sunde kasse er indrettet ved butikkens vigtigste kasselinje, som er åben i hele butikkens åbningstid.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter