Lidl tiltrækker kvinder
Flere og flere danske kvinder 'synes godt om' discountkæden Lidl på Facebook.
De danske kvinder er glade for Lidl - i hvert fald på Facebook.
Discountkæden har siden februar haft sin egen Facebook-side, som nu har rundet 40.000 'synes godt om'-tilkendegivelser.
Det er især de danske kvinder, der 'synes godt om' Lidl. Mere end 70 procent af de mange Facebook-fans er kvinder, skriver Lidl i en pressemeddelelse.
Det er også den målgruppe, som kæden ønsker at fange, fordi det ofte er kvinderne, der står for at købe ind.
- Kvinder i alderen 25-44 år er en målgruppe vi rigtig gerne vil have fat i, og ved hjælp af Facebook kommer vi i direkte dialog med målgruppen, hvilket er en kæmpe succes for os. Det siger Maria Frank, der er PR-ansvarlig hos Lidl Danmark, i en udtalelse.
Vil være endnu større
Lidl har stor succes med at involvere sine fans på Facebook. Det kan man blandt andet læse i augustrapporten fra det verdensomspændende analyseinstitut Social Bakers, hvor Lidl Danmark ligger i top når det gælder fansenes engagement på danske brands Facebook-sider.
På trods af de 40.000 fans har discountkæden ambitioner om at blive endnu større på Facebook.
- Vi vil være Danmarks største og bedste dagligvarekæde på Facebook, og der er jo stadig nogen der er større end os, så der er masser af mål at indfri, men vi skal nok nå det, siger Maria Frank.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter