Dansker stryger til tops i Lidl
En 35-årig dansker stryger nu til tops i den tyske discountkæde efter tre år på posten som adm. direktør for kæden i Belgien.
Den 35-årige Jesper Højer kan glæde sig over, at han fra 1. maj bliver ansvarlig for indkøb, PR og marketing i Lidl International.
Den unge dansker har de sidste tre år været adm. direktør for den tyske kæde i Belgien. Her udtaler hans efterfølger på posten, Boudewijn van den Brand, ifølge retaildetail, at det er imponerende, hvad Jesper Højer har opnået i den periode.
Ifølge freshplaza.com er det blandt andet under danskerens ledelse, at Lidl har øget sin markedsandel i Belgien med 50 procent, mens antallet af ansatte i landet i samme periode er steget med 15 procent.
Stridigheder i topledelsen
Jesper Højers skifte til Lidl International kommer blot et par uger efter, to topchefer forlod kæden på grund af uenigheder om den fremtidige strategi. Noget vi tidligere har skrevet om her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Lidl i pludseligt topchef-skifte
Herefter udpegede Lidl Sven Seidel som ny adm. direktør, mens det altså er Jesper Højer, der tager over efter den tidligere chef for indkøb og marketing, Dawid Jaschok.
Lidl har over 10.000 butikker i mere end 20 europæiske lande.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter