Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Lidl inviterer kunder til fest

Foto: Lidl



Tuesday den 20 August 2013 kl. 11:19 af: Freja Thorbech

Nu gør discountsupermarked Lidl sig også som festarrangør. Kæden byder med et nyt show sine kunder op til dans.

Nu byder Lidl sine kunder op til dans.

Discountkæde inviterer sine kunder med til en serie af danseevents rundt om i otte af landets største byer.

- Vi gør det for at vise, at vi er andet end gode tilbud. Vi vil gerne være med til at give folk gode oplevelser, siger kommunikationsansvarlig hos Lidl, Rikke Brandes, til detailfolk.dk.

Det er danserne Mads Vad, Vicky Jo, Thomas Evers Poulsen og Mie Moltke, der er kendt fra tv-programmet ’Vild med dans’, der er hovednavnene til de otte events, der både byder på show, fest og muligheden for selv at prøve et par trin af.

Men det er ikke fordi, Lidl nu vil til at slå sig op som eventarrangør, slår den kommunikationsansvarlige fast.

- Vi så en mulighed for at lave et større arrangement, der ligger fint i forlængelse af vores fødselsdagskampagne. Dans bliver mere og mere populært - også herhjemme, så nu byder vi Danmark op til dans, siger hun og fortæller, at man efterfølgende vil evaluere, hvordan arrangementerne er gået og derudfra vurdere, om det er noget, man vil gentage.

Hun understreger dog, at Lidl ikke regner med at tjene penge på arrangementerne.

En fest for alle – ikke kun kvinder

Lidl samarbejder med lokale arrangører og håber på at kunne fylde 800 pladser op i hver by.

- Jeg regner med at folk støtter op, siger Rikke Brandes.

Hun fortæller, at Lidl har lavet undersøgelser, der viser, at folk gerne vil have oplevelser, der ligger langt væk fra hverdagens trivialiteter – især kvinder.

- Det er det, vi forsøger at imødekomme, forklarer Rikke Brandes og understreger, at arrangementerne ikke kun er tiltænkt kvinder.

- Mændene er mere end velkomne, og vi håber, at kvinderne tager dem med. Der er en fest for alle, siger hun til detailfolk.dk.

Lidl har tidligere været ’danse-vært’, da kæden lavede en såkaldt flashmob i en af sine butikker i forbindelse med en bæredygtighedskonference. De to danseevents har dog intet med hinanden at gøre, slår Rikke Brandes fast.

Lidl har været på det danske marked siden 2005 og har 90 butikker.

LÆS OGSÅ: Discountkæde springer med på populær trend



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD