Lidl inviterer kunder til fest
Nu gør discountsupermarked Lidl sig også som festarrangør. Kæden byder med et nyt show sine kunder op til dans.
Nu byder Lidl sine kunder op til dans.
Discountkæde inviterer sine kunder med til en serie af danseevents rundt om i otte af landets største byer.
- Vi gør det for at vise, at vi er andet end gode tilbud. Vi vil gerne være med til at give folk gode oplevelser, siger kommunikationsansvarlig hos Lidl, Rikke Brandes, til detailfolk.dk.
Det er danserne Mads Vad, Vicky Jo, Thomas Evers Poulsen og Mie Moltke, der er kendt fra tv-programmet ’Vild med dans’, der er hovednavnene til de otte events, der både byder på show, fest og muligheden for selv at prøve et par trin af.
Men det er ikke fordi, Lidl nu vil til at slå sig op som eventarrangør, slår den kommunikationsansvarlige fast.
- Vi så en mulighed for at lave et større arrangement, der ligger fint i forlængelse af vores fødselsdagskampagne. Dans bliver mere og mere populært - også herhjemme, så nu byder vi Danmark op til dans, siger hun og fortæller, at man efterfølgende vil evaluere, hvordan arrangementerne er gået og derudfra vurdere, om det er noget, man vil gentage.
Hun understreger dog, at Lidl ikke regner med at tjene penge på arrangementerne.
En fest for alle – ikke kun kvinder
Lidl samarbejder med lokale arrangører og håber på at kunne fylde 800 pladser op i hver by.
- Jeg regner med at folk støtter op, siger Rikke Brandes.
Hun fortæller, at Lidl har lavet undersøgelser, der viser, at folk gerne vil have oplevelser, der ligger langt væk fra hverdagens trivialiteter – især kvinder.
- Det er det, vi forsøger at imødekomme, forklarer Rikke Brandes og understreger, at arrangementerne ikke kun er tiltænkt kvinder.
- Mændene er mere end velkomne, og vi håber, at kvinderne tager dem med. Der er en fest for alle, siger hun til detailfolk.dk.
Lidl har tidligere været ’danse-vært’, da kæden lavede en såkaldt flashmob i en af sine butikker i forbindelse med en bæredygtighedskonference. De to danseevents har dog intet med hinanden at gøre, slår Rikke Brandes fast.
Lidl har været på det danske marked siden 2005 og har 90 butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter