Discountkæde springer med på populær trend
De såkaldte flashmobs er blevet ganske populære, og det har en populær discountkæde herhjemme nu benyttet sig af og brugt det til markedsføring.
For nyligt fik kunderne i Lidl i Skanderborg sig noget af en overraskelse. Bedst som de stod og var i fuld gang med deres indkøb, kom der pludselig latin-musik ud af højtalerne og en af kunderne smed straks kundekurven og brød i dans. Han blev kort tid efterfulgt af 7-8 Lidl-medarbejdere og så kunne kunderne ellers stå og nyde en lille tre minutters danseopvisning.
Flash-mobs
De såkaldte flash-mobs, hvor tilsyneladende helt normale mennesker pludselig bryder i sang eller dans, er blevet yderst populære, og nu har Lidl altså også givet sig i kast med fænomenet, der også er ganske populært som alternativ markedsføring.
Lidl har lavet videoen i forbindelse med de såkaldte 'Energy Days', som er en bæredygtighedskonference, der besøger 13 danske byer i de næste par måneder. På udstillingen har Lidl en stand, hvor de fortæller om, hvordan de sparer på energien, viser miljøhensyn og i det hele taget er bevidste om deres samfundsmæssige ansvar.
- Her deltager vi og gør opmærksom på hvilke tiltag vi laver i butikken i forhold til miljø og bæredygtighed. Men vi ville også gerne synliggøre over for vores kunder, at vi er med i konferencen og vise, at bæredygtighed også handler om at være god mod sig selv og have god energi. Derfor har vi hyret Mads Vad (kendt fra Vild med Dans, red.), der har kreeret en 'Energy-dans', fortæller kommunikationsansvarlig hos Lidl, Rikke Brandes til detailfolk.dk.
'Også i min Lidl'
Det er Mads Vad, der agerer kunde i butikken og pludselig kaster sig ud i dans, efterfulgt af dansere iklædt Lidl-uniformer.
Videoen er blevet lagt ud på Lidl's Facebook-profil og har allerede fået en del kommentarer med på vejen, som for eksempel:
- Uhhh hvor hyggeligt - bare de dansede sådan i min LIDL
- Arrrrmen altså - elsker bare LIDL. Mon danseteamet kommer til Kolding?
Mads Vad tager rundt og opfører dansen på torve og pladser i 13 byer landet over. Her bliver det dog på en scene og med håbet om, at tilhørerne også vil danse lidt med.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter