Lidl lancerer nyt koncept
Et nyt koncept skal give Lidls kunder inspiration til aftensmaden og være med til at adskille kæden fra konkurrenterne.
Nu inviterer Lidl kunderne på en kulinarisk rejse jorden rundt.
Med det nye koncept "Smag på hele verden" vil discountkæden give danskerne inspiration til aftensmaden ved at præsentere dem for et bredere udvalg af varer fra hele verden.
- Vi tror på, at vi har nogle kompetencer, der gør, at vi kan give inspiration til familien Danmark, siger adm. direktør i Lidl Danmark, Finn Tang, til detailfolk.dk.
Han henviser til, at kæden, der er til stede i 26 lande, har indkøbere fra hele Europa, der hver især arbejder på at finde de bedste producenter og leverandører på de enkelte markeder. Samtidig giver Lidls position som en af Europas største dagligvarekæder med mere end 10.000 europæiske butikker også kæden mulighed for at indkøbe kvalitetsvarer til lave priser.
Første stop: Asien
I udvalgte perioder vil Lidl derfor præsenterer kunderne for produkter fra forskellige lande. I første omgang er temaet Asien i uge 23 og 24.
Og det var netop med udgangspunkt i det asiatiske tema, at Lidl havde inviteret journalister, bloggere og kendisser til prøvesmagning på restaurant LêLê i København. Til tonerne af asiatisk inspireret loungemusik havde den københavnske restaurant kokkereret forskellige retter med udgangspunkt i Lidls produkter. Men rejsen stopper ikke i Asien, også Italien, Frankrig, Spanien og Grækenland skal kunderne forbi, fortalte Finn Tang, da detailfolk.dk fangede ham til arrangementet på LêLê.
- Vi vil gerne bringe de oplevelser man får som turist helt hjem i køkkenet til danskerne, forklarer han.
Samtidig vil man gerne gøre det så let for kunderne som overhovedet muligt. En ny befolkningsundersøgelse, som dagligvarekæden har fået lavet i samarbejde med Epinion, viser, at de fleste danskere henter inspiration til aftensmaden i supermarkedet og ønsker et bredere udvalg af varer fra hele verden, og det er netop det ønske, som Lidl nu vil forsøge at efterkomme.
Vil adskille sig fra konkurrenter
I forbindelse med lanceringen af det nye koncept har Lidl også fået produceret en reklamefilm, der vil køre over de danske tv-skærme fra på søndag.
- Mange kunder har ikke været i Lidl endnu og ved ikke, hvad vi står for, og jeg tror, at det her kan få dem til at stoppe op og se, at vi kan tilbyde dem noget, de måske ikke kan få hos vores konkurrenter, siger Finn Tang.
Hvis kunderne tager godt imod konceptet, er det meningen, at det skal gøre permanent med skiftende temaer, der hver skal køre to uger af gangen.
Lidls 93 danske butikker vil i forbindelse med hvert tema afspejle stemningen fra de enkelte lande, forklarer Finn Tang til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter