Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Lidl lancerer nyt koncept

Foto: Lidl



Wednesday den 28 May 2014 kl. 05:40 af: Freja Thorbech

Et nyt koncept skal give Lidls kunder inspiration til aftensmaden og være med til at adskille kæden fra konkurrenterne.

Nu inviterer Lidl kunderne på en kulinarisk rejse jorden rundt.

Med det nye koncept "Smag på hele verden" vil discountkæden give danskerne inspiration til aftensmaden ved at præsentere dem for et bredere udvalg af varer fra hele verden.

- Vi tror på, at vi har nogle kompetencer, der gør, at vi kan give inspiration til familien Danmark, siger adm. direktør i Lidl Danmark, Finn Tang, til detailfolk.dk.

Han henviser til, at kæden, der er til stede i 26 lande, har indkøbere fra hele Europa, der hver især arbejder på at finde de bedste producenter og leverandører på de enkelte markeder. Samtidig giver Lidls position som en af Europas største dagligvarekæder med mere end 10.000 europæiske butikker også kæden mulighed for at indkøbe kvalitetsvarer til lave priser.

Første stop: Asien

I udvalgte perioder vil Lidl derfor præsenterer kunderne for produkter fra forskellige lande. I første omgang er temaet Asien i uge 23 og 24.

Og det var netop med udgangspunkt i det asiatiske tema, at Lidl havde inviteret journalister, bloggere og kendisser til prøvesmagning på restaurant LêLê i København. Til tonerne af asiatisk inspireret loungemusik havde den københavnske restaurant kokkereret forskellige retter med udgangspunkt i Lidls produkter. Men rejsen stopper ikke i Asien, også Italien, Frankrig, Spanien og Grækenland skal kunderne forbi, fortalte Finn Tang, da detailfolk.dk fangede ham til arrangementet på LêLê.

- Vi vil gerne bringe de oplevelser man får som turist helt hjem i køkkenet til danskerne, forklarer han.

Samtidig vil man gerne gøre det så let for kunderne som overhovedet muligt. En ny befolkningsundersøgelse, som dagligvarekæden har fået lavet i samarbejde med Epinion, viser, at de fleste danskere henter inspiration til aftensmaden i supermarkedet og ønsker et bredere udvalg af varer fra hele verden, og det er netop det ønske, som Lidl nu vil forsøge at efterkomme.

Vil adskille sig fra konkurrenter

I forbindelse med lanceringen af det nye koncept har Lidl også fået produceret en reklamefilm, der vil køre over de danske tv-skærme fra på søndag.

- Mange kunder har ikke været i Lidl endnu og ved ikke, hvad vi står for, og jeg tror, at det her kan få dem til at stoppe op og se, at vi kan tilbyde dem noget, de måske ikke kan få hos vores konkurrenter, siger Finn Tang.

Hvis kunderne tager godt imod konceptet, er det meningen, at det skal gøre permanent med skiftende temaer, der hver skal køre to uger af gangen.

Lidls 93 danske butikker vil i forbindelse med hvert tema afspejle stemningen fra de enkelte lande, forklarer Finn Tang til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Sundt slik øger Lidls omsætning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD