Japansk modekæde lader kunder prøve tøj uden for butikken
En japansk modekæde lader kunderne tage tøj med hjem uden betaling, så de kan prøve det en dag, inden de køber eller returnerer det.
Nu lader en japansk modekæde kunderne teste tøj i offentligheden, inden de skal beslutte sig for et eventuelt køb.
Det er kæden Gu, der er ejet af selskabet bag Uniqlo, der med den nye service Gu Fitting, lader kunderne bruge tøjet en dag, inden de betaler. Det skriver flere internationale medier.
Kunderne skal blot registrere sig med navn og telefonnummer ved kassen, og så kan de frit gå med tre stykker tøj. De behøver hverken lægge ID eller depositum. Det eneste krav er, at de kommer tilbage senere på dagen.
Mange kæder forsøger ellers på forskellige måder at forhindre kunderne i at returnere tøj, de allerede har brugt - det såkaldte wardroping-fænomen - men nu går Gu altså i den stik modsatte retning.
LÆS OGSÅ: Stormagasin forsøger at forhindre returnering af brugte varer
Vælger kunderne ikke at købe tøjet, bliver det brugt på mannequiner i butikkerne. Kommer kunderne ikke tilbage, er der heller ikke det stor tab for Gu. De fleste af kædens varer koster nemlig under 100 kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter