Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Mens rivalen satser småt: Så stor er den nye Elgiganten

Sådan kommer Elgigantens nye varehus i Skejby til at se ud.




Tuesday den 13 November 2018 kl. 09:29 af: Kristian Holgersen

Flere kendte aktører - heriblandt ærkerivalen - satser på små varehuse. Men Elgiganten går nu den stik modsatte vej.

På fredag klipper Elgiganten snoren til sit hidtil største varehus. Det slår dørene op i Skejby ved Aarhus og når op på omtrent 5.000 kvadratmeter.

Pladsen gør det muligt at tilbyde kunderne et meget større udvalg end ellers, skriver Elgiganten i en pressemeddelelse.

Som noget nyt får Smart Home-sortimentet en hel afdeling for sig selv, hvor nysgerrige kunder kan se de digitale hjælpemidler til hjemmet i funktion.

En stor køkkenafdeling er det også blevet til.

- Vi kan se, at stadig flere kunder gerne vil kunne se og købe den komplette løsning ét og samme sted, og det kan vi tilbyde. Man kan komme ind og se den store udstilling og tegne sit køkken, og man kan vælge hvidevarer i samme ombæring, siger Peder Stedal, administrerende direktør.

Satser på gaming

På ganske kort tid er e-sport blevet enormt populært, og det har fået Elgiganten til at dedikere en masse kvadratmeter til gaming.

- Gaming og e-sport er blevet utroligt populært i løbet af de seneste par år, og i Elgiganten skal vi altid være med på de tendenser og produkter, som vores kunder efterspørger, siger Peder Stedal.

- Derfor har vi indrettet en særlig gaming-afdeling, hvor vi har samlet en lang stribe af det mest kendte og populære udstyr, fortsætter han.

To forskellige veje

Med det store varehus - som beskæftiger 70 medarbejdere - går Elgiganten den modsatte vej end rivalen Power og flere andre markante aktører.

I sidste uge åbnede Power årets eneste nye varehus. Det ligger i Holbæk og er med blot 1.200 kvadratmeter væsentligt mindre end sine forgængere.

Ifølge administrerende direktør Jesper Boysen er der tale om en bevidst strategi.

- Vi bygger dem ikke så store mere. Vi kan se, at mange handler online og henter varerne i butikkerne, sagde han til Nordvestnyt i september.

- Derfor bliver butikken i Holbæk en ny type, der er lidt mindre, men det er stadig en fuldsortiments-forretning, fortsatte han.

Strategien går blandt andet igen hos Ikea. Senest har den svenske gigant skruet ned for størrelsen af et kommende varehus i København med den stigende nethandel som argument.

LÆS OGSÅ: Direktør jubler over fantastisk år hos Elgiganten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD