Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Direktør jubler over fantastisk år hos Elgiganten

Peder Stedal, administrerende direktør i Elgiganten.
Foto: Pressefoto



ELGIGANTEN A/S

- Resultat før skat: 127 mio. kroner (2016/17: 93 mio.)

- Omsætning: 6,2 mia. kroner (2016/17: 5,9 mia.)

- Elgiganten A/S indgår i koncernen Elkjøp Nordic, der i regnskabsåret 2017/18 omsatte for 37,3 milliarder norske kroner.

Kilde: Elgiganten

Thursday den 5 July 2018 kl. 09:31 af: Kristian Holgersen

Der er fremgang over hele linjen hos Elgiganten. Direktøren mærker næsten ikke tilstedeværelsen af sin store rival.

Hos Elgiganten kalder direktøren det seneste regnskabsår for “fantastisk” i en pressemeddelelse torsdag morgen.

Overskuddet vokser da også med mere end 30 procent og lander på 127 millioner kroner, mens omsætningen for første gang overskrider 6 milliarder.

Normalt bliver konkurrencen på det flade marked for elektronik ellers beskrevet som benhård - især efter rivalen Power gjorde sin massive entré for få år siden. Men indtil videre er modstanden på den front til at overse.

- Hvis vi ser på vores tal, så mærker vi dem jo ikke. Vi kan mærke, når de holder åbningsfest med en ny butik, men så bliver det også hverdag igen, siger Peder Stedal til Børsen. Han er administrerende direktør hos Elgiganten.

Nethandlen er vigtig

En øget nethandel har været med til at sikre væksten hos Elgiganten, lyder direktørens vurdering. Han kan glæde sig over, at netbutikken nu tiltrækker mere end 48 millioner besøgende om året. 

- Vores helt store styrke i Elgiganten er, at vi ikke ser nethandel og den fysiske handel som hinandens modsætninger, men tværtimod som to vigtige ben, der understøtter hinanden og gør hinanden endnu bedre, siger Peder Stedal i en pressemeddelelse.

- Flere og flere danskere laver research på nettet inden de køber, eller også bestiller de online og henter varen i vores butikker. Det er nemt og bekvemt, og det kan vi se, at kunderne sætter stor pris på – og med den samme pris både online og i butik, så har kunderne frit valg, fortsætter han.

I skrivende stund har Elgiganten 40 fysiske varehuse.

LÆS OGSÅ: Elgiganten lancerer nyt fordelskoncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD