Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Elgiganten trodser hård periode med største halvår nogensinde

Foto: detailfolk.dk



Torsdag den 14 december 2017 kl. 09:17 af: Kristian Holgersen - 0

Salget har aldrig været så stort hos Elgiganten, der tager et stik hjem på det konkurrenceprægede elektronikmarked. 

Konkurrencen på markedet for elektronik blev med et trylleslag meget hårdere, da Power trådte ind på scenen i 2015 og åbnede en række store varehuse over hele landet.

Men indtil videre ser det ud til, at en af de ældre spillere på markedet, Elgiganten, godt kan stå imod presset og tiltrække en jævn strøm af kunder i butikken.

I første halvår af regnskabsåret 2017/18 stiger omsætningen med syv procent og lander på 2,8 milliarder kroner. Så stort har salget aldrig været hos Elgiganten, fremgår det af en pressemeddelelse fra virksomheden.

Det gode resultat kommer i en tid, hvor branchen ellers har det svært, vurderer Peder Stedal, administrerende direktør i Elgiganten.

- Fra maj til og med oktober øger vi salget med 7 procent, samtidigt med at branchen i øvrigt har haft en hård periode. Vores fremgang skyldes derfor først og fremmest en øget kundetilfredshed og en kraftig salgsvækst indenfor både privat- og erhvervsmarkedet, siger han i pressemeddelelsen.

Udstyr til gaming hitter

Salget bliver trukket op af flere populære varegrupper. I løbet af efteråret har nye smartphones fra Apple, Samsung og Huawei fået penge op af kundernes lommer.

Men også efterspørgslen på gaming-udstyr fortsætter med at stige - måske drevet af opmærksomheden på e-sport, hvor elitehold som danske Astralis har opnået berømmelse.

- Vi kan se, at vores strategiske satsning på gaming er blevet taget enormt godt imod. Vi har udvidet gaming-sortimentet voldsomt og er begyndt at indrette særlige gaming-arealer i vores varehuse med salg af både gaming-pc’er, komponenter, tilbehør og e-sports-merchandise – og det kan vi nu se resultatet af. Det er simpelthen vanvittigt populært, siger Peder Stedal i pressemeddelelsen.

Vækst i alle kanaler

Halvårsregnskabet afslører en salgsvækst fordelt på samtlige salgskanaler. De fysiske butikker kan altså stadig være med, men bliver overhalet af salget på nettet.

- Vi vækster i samtlige kanaler, men ser den største vækst i vores netbutik, der vækstede med 27 procent. Det sker dog ikke på bekostning af salget i de fysiske varehuse, der også fortsat får flere besøgende, siger Peder Stedal.

- Tværtimod ser vi en stærk sammenhæng mellem øget nethandel og salget i varehusene. Netbutikken er en vigtig destination for research før et køb, men mange kunder ønsker også at komme ud og se, mærke og prøve produkterne før de købes, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Politi: Dette system har stoppet netsvindel hos Elgiganten



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD