Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Salget i Elgiganten sætter rekord, men…

Foto: Pressefoto



Friday den 15 September 2017 kl. 09:35 af: Kristian Holgersen

En højere omsætning end nogensinde er ikke nok til at redde Elgiganten fra det mindste driftsresultat i årevis, viser nye nøgletal.

Trods konkurrence fra nyere kræfter som den offensive elektronikkæde Power, har Elgiganten formået at løfte sit salg markant i regnskabsåret 2016/17.

Den samlede omsætning steg med næsten 400 mio. kroner til et endeligt beløb på 5,9 mia. kroner, hvilket er en vækst på syv procent og samtidig nok til at sætte rekord. Sådan skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Retter vi blikket mod driftsresultatet, tegner der sig et lidt andet billede. Her må Elgiganten nøjes med 93 mio. kroner - det første tocifrede millionoverskud i flere år. I forrige regnskab lød resultatet på 161 mio. kroner.

Topchefen vender tommelfingeren op

Selvom årets regnskab måske kan fremstå som en pose blandede bolsjer, så er den administrerende direktør for Elgiganten, Peder Stedal, yderst tilfreds med udfaldet.

- Vi er meget tilfredse med resultatet for regnskabsåret 16/17, hvor vi vokser kraftigt, mens det danske elektronikmarked bakker. Det skyldes i vid udstrækning det langsigtede arbejde, vi har gjort internt med kunden i fokus, siger han i pressemeddelelsen.

- Nu begynder vi at høste frugterne i form af et endnu stærkere brand og en kundetilfredshed der aldrig har været højere. Det er et arbejde, vi vil fortsætte, for vi ønsker at være kundernes naturlige førstevalg, når de køber forbrugerelektronik, fortsætter han.

Et år med flere investeringer

Det nu overståede regnskabsår har været præget af flere store investeringer. Elgiganten har blandt andet lanceret et nyt kundecenter i Ørestad og overtaget en række gamle Fona-butikker. Særligt har sidstnævnte haft indflydelse på driftsresultatet, siger Peder Stedal til Børsen.

Samtidig opruster Elgiganten digitalt.

- Vi ser en meget stærk sammenhæng mellem øget e-handel og salget ude i varehusene. Flere og flere laver research på nettet inden de køber, eller også bestiller de online og henter i varehuset. Den lette tilgængelighed er meget vigtig for kunderne, siger Peder Stedal i pressemeddelelsen. 

I det nye regnskabsår vil Elgiganten desuden øge sortimentet fra 7.000 produkter til mere end 20.000 produkter.

LÆS OGSÅ: Elgiganten klar med ny kæmpebutik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD