McDonald's afslører: Derfor er vores burger flottere i reklamen
Normalt afslører store firmaer ikke deres hemmeligheder, men det har McDonlad's valgt at gøre i en ny video, der er gået viralt.
Man skal være udstyret med et meget dårligt syn, hvis man ikke har lagt mærke til den ret store forskel, der er på de burgere, som McDonald's serverer i sine restauranter, og de burgere, som kæden viser i sine reklamefilm.
Det ved McDonald's også godt, og derfor har McDonald's Brand Manager valgt at vise, hvordan burgerne ender med at se så anderledes ud. Det skriver Bureaubiz.
Hvordan forvandlingen foregår bliver vist i en reklamevideo, som McDonald's har lagt på Facebook. Og den er på seks dage blevet vist næsten en halv million gange og liket 3000 gange.
Hele idéen med filmen er, at selvom burgerne ser meget forskellige ud, så er ingredienserne de samme. De skulle de også helst være, for ellers ville der være tale om falsk reklame.
Film deler vandene
Filmen har fået en del kommentarer med på vejen.
- Fint i viser, hvordan i laver reklamer, og ja der skal leges for at få det til at se pænt ud, men der hvor filmen knækker for mig er, at der ikke er den samme mængde i den man køber, for som flere skriver så er der kun 4 slatne strimler salat i, skriver en Facebookbruger.
En anden bruger er dog mere positivt stemt.
- Jeg synes faktisk, det er virkeligt fedt at I fortæller sandheden og endda viser hele processen med hvordan burgeren bliver farvekorrigeret og får fjernet eller tilføjet småting og så videre. Om man så synes det er okay eller ej, så kan man da næsten ikke lade være med at blive imponeret over ærligheden.
Du kan se filmen her. Den er lagt op den 19. oktober.
LÆS OGSÅ: Franchisetagere: 'Dyb depression’ hos McDonald’s i USA
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Disse butikschefer er i spil til Danish Retail Award
Tøjforretning med Brian Laudrup som blikfang jagter mere vækst
Rains forventer at ride videre på solid vækstbølge
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops