Matas til tops i europæisk omdømme-undersøgelse
Den danske kæde har et af de bedste omdømmer i den europæiske detailbranche, viser en undersøgelse.
Matas har et rigtig godt omdømme.
Det viser en undersøgelse, som Reputation Institute har lavet i detailbranchen på tværs af 16 hovedsageligt europæiske lande i EMEA-regionen.
Den danske materialistkæde kommer ind på en samlet andenplads, kun overgået af britiske John Lewis. På tredjepladsen ligger den italienske modekæde Tod's.
- Ifølge undersøgelsen har vi det bedste omdømme blandt de mest synlige butikskæder i Danmark, og den nye benchmarking viser, at Matas omdømme er i international topklasse. Vi glæder os meget over resultatet, som alle ansatte i Matas har bidraget til og kan være stolte af, siger informations- og miljøchef i Matas Henrik Engberg Johannsen til detailfolk.dk.
Han understreger, at det betyder ekstra meget, at det er forbrugerne, der vurderer, at Matas har et godt omdømme.
Danskerne vægter ansvarlighed højt
Og det er netop forbrugerne, der kommer til orde i Reputation Institutes undersøgelse. De vurderer virksomhederne på baggrund af syv parametre, der blandt andet inkluderer produkter, service, innovation, ledelse og ansvarlighed.
- Forbrugerne har vurderet virksomhederne i forhold til syv parametre, og Matas har fået en fin bedømmelse på alle syv. Undersøgelsen viser, at de danske forbrugere vægter områderne produkter, service og ansvarlighed ekstra højt i vurderingen af virksomhederne, og netop på disse områder har Matas fået nogle af de højeste karakterer, forklarer Henrik Engberg Johannsen.
Reputation Institute skriver i undersøgelsen, at en virksomheds omdømme i høj grad påvirker firmaets forretningsmæssige resultater, herunder blandt andet lagerværdi, omsætning og markedsandel.
Hos Matas vil man fortsætte med at arbejde på sit omdømme.
- I Matas hviler vi ikke på laurbærrene. Med udgangspunkt i vores kerneværdier om at være en troværdig, dynamisk og ansvarlig virksomhed vil vi fortsætte med at hjælpe vore kunder med at have det godt, se godt ud og være i godt humør – for rimelige penge, siger Henrik Engberg Johannsen.
Undersøgelsen fra Reputation Institute viser samtidig, at detailbranchen generelt har et bedre omdømme i EMEA-regionen end eksempelvis fødevareproducenterne, transportbranchen, mediebranchen og den finansielle sektor.
LÆS OGSÅ: Detailåret 2014: Her er branchens vindere og tabere
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår