Matas har fundet en vej til de unges opmærksomhed
På Tiktok har Matas fået stor opmærksomhed fra de yngre generationer, og det kan ses i salgstallene, mener den ansvarlige for indsatsen.
At få de unges opmærksomhed plejer at være en af de svære discipliner inden for marketing. Men i Matas har de knækket en del af koden.
På det sociale medie Tiktok har den enorme detailvirksomhed fået succes med sine korte videoer, som sagtens kan trække over 100.000 visninger, skriver Finans.
Ifølge den ansvarlige for sociale medier og influencere i Matas, Maja Fabech, påvirker det salget ude i butikkerne.
- Det er svært at vurdere, hvor meget Tiktok betyder, fordi deres handelsanalyser ikke er så veludviklede, men vi kan se en stigning af kunder fra Generation Z. Det giver os indikationer på, at vores tilstedeværelse på Tiktok kan ses i salgstallene, siger Maja Fabech til Finans.
Forbrugere, som er født mellem 1996 og 2015, falder ind under Generation Z.
LÆS OGSÅ: En topfigur fra dansk erhvervsliv får rolle i Matas
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops