Matas har fundet en vej til de unges opmærksomhed
På Tiktok har Matas fået stor opmærksomhed fra de yngre generationer, og det kan ses i salgstallene, mener den ansvarlige for indsatsen.
At få de unges opmærksomhed plejer at være en af de svære discipliner inden for marketing. Men i Matas har de knækket en del af koden.
På det sociale medie Tiktok har den enorme detailvirksomhed fået succes med sine korte videoer, som sagtens kan trække over 100.000 visninger, skriver Finans.
Ifølge den ansvarlige for sociale medier og influencere i Matas, Maja Fabech, påvirker det salget ude i butikkerne.
- Det er svært at vurdere, hvor meget Tiktok betyder, fordi deres handelsanalyser ikke er så veludviklede, men vi kan se en stigning af kunder fra Generation Z. Det giver os indikationer på, at vores tilstedeværelse på Tiktok kan ses i salgstallene, siger Maja Fabech til Finans.
Forbrugere, som er født mellem 1996 og 2015, falder ind under Generation Z.
LÆS OGSÅ: En topfigur fra dansk erhvervsliv får rolle i Matas
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops