Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Masser af dårlig omtale klæber til Nemlig.com i måling

Foto: Nemlig.com



Tirsdag den 16 november 2021 kl. 10:00 - Kilde: Børsen

Forbrugernes syn på Nemlig.com lider stærkt under de mange sager i medierne, viser måling. Ingen andre i branchen scorer så lavt.

Dårlig omtale er bedre end ingen omtale, sagde rejsekongen Simon Spies vist engang.

Måske indeholder det en vis sandhed. Men på den anden side er det heller ikke en gratis omgang at få den ene møgsag efter den anden kørt igennem mediemøllen.

Det kan Nemlig.com skrive under på. I en undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia, som ser nærmere på forbrugernes tillid til dagligvarekæderne, ligger netsupermarkedet på en sidsteplads. Det skriver Børsen.

Blot 26 procent af respondenterne er brand believers, mens andelen af brand rejectors også ligger på 26 procent.

- Jeg ville lyve, hvis jeg påstod, at det overraskede os, hvordan vi scorer i undersøgelsen. Vi har været udsat for en hetz gennem skriverierne i medierne velorkestreret af 3F. Nu skal vi arbejde på at komme tilbage og skabe tillid hos den gængse befolkning, siger Mikkel Pilemand til Børsen. Han er kommerciel direktør i Nemlig.com.

Flere historier om tvivlsomme arbejdsforhold for chaufførerne hos især Nemlig.com - men også i Coop.dk MAD - har været fremme i medierne gennem 2021. Senest har en sag mellem Københavns Kommune og Nemlig.coms moderselskab - Intervare A/S - fyldt i spalterne.

LÆS OGSÅ: Selskabet bag Nemlig.com kræver dementi efter coronahistorie

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD