Mange butiksansatte bliver angrebet verbalt på travle udsalgsdage
Når der er penge at spare i butikken, begynder kunderne at blive ubehøvlede. Problemet er udbredt, viser rundspørge.
Engang viste TV-avisen altid kaotiske billeder af den amerikanske udsalgsdag black friday, hvor horder af opkørte mennesker kæmper om de bedste tilbud på fladskærme og støvsugere.
Så vildt er det ikke herhjemme, men mange kunder ender alligevel med at koge over inde i butikkerne, viser en rundspørge foretaget af HK Handel.
Hele 56 procent af de butiksansatte har såledesoplevet, at kunder taler grimt eller nedsættende til dem under en af de store udsalgsdage.
Det er især nedværdigende kommentarer om intelligens, som de butiksansatte må stå model til.
- Det koster ingenting at være flink, så jeg vil virkelig opfordre kunderne til at tænke over, hvordan de opfører sig, siger Mette Høgh, formand for HK Handel.
- Men arbejdsgiverne har også et ansvar for at klæde medarbejderne ordentligt på til konflikthåndtering og markere klart over for de kunder, der går over stregen, at det vil man ikke tolerere, siger Mette Høgh.
Rundspørgen understøtter resultater fra tidligere undersøgelser,skriver HK Handel i en pressemeddelelse.
Gode råd til kunder på black friday
- HK Handel har samlet fire gode råd til kunderne på black friday:
- Vær tålmodig, og respektér køkulturen.
- Vil du klage, så gør det uden at hidse dig op.
- Husk på, at det ikke er de butiksansattes skyld, hvis en vare er udsolgt.
- Hils på ekspedienten, og send gerne et smil, hvis du har fået god service.
Kilde: HK Handel
LÆS OGSÅ: Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Så mange butiksansatte bliver truet og tilsvinet af kunder
Bestseller betaler ansatte for at hjælpe Ukraine i arbejdstiden
De nye restriktioner kan ramme butiksansatte hårdt
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops