Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning? "

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

MadMarked fortsætter uden stifter

Foto: madmarked.dk



Onsdag den 25 marts 2015 kl. 11:48 af: Freja Thorbech

Stifteren af MadMarked har valgt at takke nej til at være en del af konceptet efter en konkurs tidligere på året.

Det bliver uden stifter Birgitte Escherich, når MadMarked fremadrettet skal sælge økologisk og bæredygtig mad til danskerne.

- Efter en periode med usikkerhed omkring fremtiden for MadMarked, valgte jeg at takke nej til et tilbud om at blive konsulent for det, der var mit eget livsværk da det udviklede sig i en retning som ikke var i harmoni med min ideologi. Jeg har altid været selvstændig erhvervsdrivende og ved efter 15 år i fødevarebranchen lige præcis hvad jeg vil, skriver stifteren og den tidligere chefideolog i en pressemeddelelse.

Det ellers fremadstormende MadMarked, der er en form for gårdbutik, supermarked, køkken, bageri og forsamlingshus i et, blev i januar begæret konkurs på grund af rod i bogholderi og økonomistyring. Samtidig blev den adm. direktør Jesper Skibstrup bortvist. Han har senere meldt sig selv til politiet, fordi han angiveligt skulle have brugt firmaets penge til private formål.

LÆS OGSÅ: Medie: MadMarked-direktør trak 310.000 kroner ud til sig selv

Butiksejer overtog koncept

Konkursen betød, at to af MadMarkeds butikker måtte lukke, mens tre lokalt ejede butikker kunne fortsætte driften. Den ene af butiksejerne købte herefter navn, koncept og logo fri af konkursboet for at stifte et andelsselskab blandt de resterende butikker, der kunne overtage varemærket. Noget vi tidligere har skrevet om her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: MadMarked genopstår

Men det fremtidige MadMarked bliver altså uden stifteren, der nu vælger at gå nye veje.

- Jeg har været 13 år om at skabe MadMarked og har både kompetencer, erfaringer og skarpe holdninger til, hvordan man skal drive bæredygtig fødevarehandel. Den erfaring gjorde MadMarked til en succes og den skal naturligvis bruges til at skabe endnu mere bæredygtighed og sundhed. Derfor vælger jeg at gå nye veje, siger Birgitte Escherich.

Hun håber dog fortsat på succes for det koncept, hun har skabt.

- Jeg er utrolig stolt over at nogen synes, at MadMarked- ideen er så god, at man vil drive den videre. Jeg ønsker kun alt det bedste og at de kan klare den enorme tværfaglige opgave, siger Birgitte Escherich.

LÆS OGSÅ: MadMarked-stiftere i chok over konkurs



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD