Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kvickly vil åbne outlet

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 4 December 2014 kl. 05:40 af: Freja Thorbech

Stor succes med en satsning på modemærkerne Jackpot og Cottonfield får nu Kvickly til at planlægge åbningen af et outlet til næste år.

Kvickly er langt i planer og forhandlinger om at slå dørene op til et factory outlet næste år.

Det fortæller kædedirektør Søren Steffensen til detailfolk.dk.

- Vi er lige nu ret langt med planerne om at åbne et factory-outlet for Jackpot og Cottonfield, så vi kan håndtere varerne på samme måde som tøjbranchen og modebutikkerne gør. Det vil sige, at vi ikke knalder alle varerne ned under et udsalg inde i butikken, men sørger for at rense ud hele tiden, forklarer Søren Steffensen.

Til januar er det et år siden, at de to tidligere IC Companys-mærker landede i Kvickly-butikker landet over, efter Coop-kæden havde overtaget dem fra det nu tidligere IC Companys, IC Group.

LÆS OGSÅ: Kvickly går helt nye veje med modesatsning

Bliver byernes tøjbutik

Og det har været en stor succes, fortæller Søren Steffensen og fremhæver især de byer, der tidligere har huset Carli Gry-butikker, der tidligere forhandlede de to mærker.

- Der er vi blevet byens butik på det. Tag en by som Frederiksværk, hvor der er mange tøjbutikker, der er lukket, der er vi pludselig blevet en af byens største tøjbutikker, siger han.

Kvickly har især oplevet, at salget af tøj til mænd er steget.

- Vi er pludselig begyndt at sælge herretøj igen, hvor det før mest var dametøj. Gatekeeperen er faktisk kvinderne, der ser en skjorte til manden nede i Kvickly og køber den. Det fungerer rigtig godt, siger Søren Steffensen.

Han er derfor heller ikke afvisende for, at Kvickly kan lave lignende satsninger med andre mærker.

- Kommer der andre spillere med varer a la Jackpot og Cottonfield, det kunne eksempelvis være børnetøj, så er vi klar, siger han.

Drives som shop-in-shops

Kvickly-direktøren tror, at succesen blandt andet hænger sammen med måden, man driver Jackpot/Cottonfield-satsningen på.

- Vi forsøger at drive det som om, at det var en shop-in-shop med nogle brandede tøjprodukter, forklarer han.  

Og det er også her, at det kommende factory outlet kommer ind i billedet.

- Hvis vi skal holde vores koncepter pæne og rene og have en vis standard ude i vores butikker, så bliver vi også nødt til at hjælpe butikkerne med at komme af med de restvarer, de ikke lige kan sælge hen over en weekend til nedsat pris. Det skal ikke ligne et lagerudsalg inde i butikkerne hele tiden, siger Søren Steffensen.

Han har selv en fortid i kæder som Triumph, Noa Noa og Ecco, hvor han tidligere har arbejdet med factory outlets, og det er den erfaring, han nu vil trække på i Kvickly-regi.

I første omgang regner Søren Steffensen med at slå dørene op til et enkelt factory outlet i midten af næste år, men på sigt kan der blive tale om flere.

- Det kommer lidt an på varemængden. Pt. har vi ikke varer nok til at vi kan fylde mere end et op, men det kan være, hvis der kommer andre koncepter til, siger han til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Kvickly satser på shop-in-shops



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD