Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kvickly køber to kendte modemærker

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 28 May 2013 kl. 10:02 af: Freja Thorbech

To kendte danske modemærker får ny ejer i dagligvarebranchen.

Mærkerne Jackpot og Cottenfield får ny ejer.

Det er dagligvarekæden Coop, der har købt de to mærker, som skal være en nøglesten i Kvicklys satsning på tekstilområdet.

- Købet er en milepæl på rejsen mod Det ny Kvickly, hvor vi vil løfte kvaliteten i vores nonfood-afdelinger på samme måde, som vi har gjort på food-delen, siger kædedirektør i Kvickly, Jesper Faurholdt, i en udtalelse.

IC Company ser positivt på salg

Hos den tidligere ejer af de to mærker, IC Companys, er man også glad for salget, der har været længe undervejs, fordi det har været svært at finde den rette køber.

LÆS OGSÅ: IC Companys mangler køber

- Jackpot og Cottonfield har været en del af IC Companys familien fra koncernens begyndelse tilbage i 2001. I dag ejer IC Companys en lang række danske og internationale brands, og det har været en strategisk målsætning for os at forenkle og fokusere vores portefølje. Vi er derfor glade for at kunne meddele, at Jackpot og Cottonfield nu fortsætter hos en ny dedikeret ejer, Coop, hvor jeg ved, man ser frem til fortsat at udvikle de to kendte, danske mærker, siger IC Companys adm. direktør Niels Mikkelsen.

Salget medfører, at nuværende retailbutikker, der forhandler de to brands, gradvis vil blive afviklet, mens distributionen til engroskunder vil fortsætte frem til 31. december 2013.

Samtidig oplyser IC Company, at salget påvirker selskabets likviditet positivt med 30 millioner kroner, mens der også foretages nedskrivninger, der påvirker regnskabet negativt med 80 millioner kroner.

IC Company oplyser, at det er noget, man har taget højde for i årsregnskabet.

Vil fastholde position på markedet

Hos Kvickly er ambitionen, at fastholde de to mærkers position og image på markedet.

- Vores mål er at fastholde og udvikle mærkernes position som modebrands med stærkt image, høj kvalitet og konstant aktualitet. Vi ser samme udvikling på tekstilområdet som i dagligvarehandlen, hvor salget af bedre kvalitet flyttes fra specialbutikker til store butikker som Kvickly, hvor forbrugerne kommer i forvejen, siger Coop’s direktør for Nonfood, Jan Adolfsen.

LÆS OGSÅ: Coop skaber ny supermarkedskæde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD