Kvickly køber to kendte modemærker
To kendte danske modemærker får ny ejer i dagligvarebranchen.
Mærkerne Jackpot og Cottenfield får ny ejer.
Det er dagligvarekæden Coop, der har købt de to mærker, som skal være en nøglesten i Kvicklys satsning på tekstilområdet.
- Købet er en milepæl på rejsen mod Det ny Kvickly, hvor vi vil løfte kvaliteten i vores nonfood-afdelinger på samme måde, som vi har gjort på food-delen, siger kædedirektør i Kvickly, Jesper Faurholdt, i en udtalelse.
IC Company ser positivt på salg
Hos den tidligere ejer af de to mærker, IC Companys, er man også glad for salget, der har været længe undervejs, fordi det har været svært at finde den rette køber.
LÆS OGSÅ: IC Companys mangler køber
- Jackpot og Cottonfield har været en del af IC Companys familien fra koncernens begyndelse tilbage i 2001. I dag ejer IC Companys en lang række danske og internationale brands, og det har været en strategisk målsætning for os at forenkle og fokusere vores portefølje. Vi er derfor glade for at kunne meddele, at Jackpot og Cottonfield nu fortsætter hos en ny dedikeret ejer, Coop, hvor jeg ved, man ser frem til fortsat at udvikle de to kendte, danske mærker, siger IC Companys adm. direktør Niels Mikkelsen.
Salget medfører, at nuværende retailbutikker, der forhandler de to brands, gradvis vil blive afviklet, mens distributionen til engroskunder vil fortsætte frem til 31. december 2013.
Samtidig oplyser IC Company, at salget påvirker selskabets likviditet positivt med 30 millioner kroner, mens der også foretages nedskrivninger, der påvirker regnskabet negativt med 80 millioner kroner.
IC Company oplyser, at det er noget, man har taget højde for i årsregnskabet.
Vil fastholde position på markedet
Hos Kvickly er ambitionen, at fastholde de to mærkers position og image på markedet.
- Vores mål er at fastholde og udvikle mærkernes position som modebrands med stærkt image, høj kvalitet og konstant aktualitet. Vi ser samme udvikling på tekstilområdet som i dagligvarehandlen, hvor salget af bedre kvalitet flyttes fra specialbutikker til store butikker som Kvickly, hvor forbrugerne kommer i forvejen, siger Coop’s direktør for Nonfood, Jan Adolfsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops