Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kunderne giver Ikea god respons på ny kasseløsning

Ikea i Odense. Foto: PR.




Tuesday den 15 March 2022 kl. 11:14 af: Redaktionen

Erfaringerne fra pilotprojektet var så gode, at en tidsbesparende løsning nu har fundet vej til alle landets Ikea-varehuse.

Ikea har haft held med at teste et digitalt kassesystem i Odense-varehuset, så derfor er løsningen nu blevet rullet ud i hele den danske del af kæden.

Der er tale om en scan og betal-løsning, hvor kunderne selv kan scanne varer med mobilen og komme forbi kassen på under ét minut. Det skriver Ikea i en pressemeddelelse.

I Odense blev kasseområdet udvidet med ti scan og betal-kasser, og det faldt i god jord. Siden indførelsen af mere end 22.000 kunder benyttet sig af muligheden.

- Vi har fået rigtigt gode tilbagemeldinger fra de kunder, der har afprøvet løsningen. Og de har vist os, at har man først oplevet at komme hurtigt igennem kassen én gang, så er der stor sandsynlighed for, at man også vælger scan og betal næste gang, man besøger varehuset, fortsigeræller varehuschef i Ikea Odense, Namik Catkafa.

God respons fra kunderne

Efter testen i Ikea Odense har scan og betal-løsningen været en permanent del i alle de danske varehuse siden begyndelsen af februar.

Ifølge Ikea har kunderne taget godt imod nyheden. På landsplan har de givet scan og betal en rating på 4,6 ud 5 i tilfredshed.

- Vi forsøger at skabe den bedste oplevelse for vores kunder i varehusene, og derfor vil vi gøre det både nemmere og hurtigere for vores kunder at handle hos os, siger Mads Kristensen, der er Commercial Manager hos Ikea Danmark.

- Den nye scan og betal-løsning gør det muligt at springe den personlige betjening over og komme igennem kassen på under ét minut, siger han.


Sådan fungerer løsningen

  • Scan og betal-løsningen er en tilføjelse til den eksisterende IKEA app, hvor kunder i forvejen kan shoppe boligtilbehør og møbler til hverdagen.
  • Med mobilen scanner kunden sine varer løbende gennem varehuset og behøver på den måde kun at håndtere varerne én gang idet, de lægges i indkøbsvognen.
  • Samtidig kræver en Scan og Betal-kasse mindre plads, og varehuset har dermed udvidet kasseområdet med ti nye Scan og Betal-kasser ud over de almindelige kassebånd og selvbetjeningskasser.
  • Efter indkøbsturen rundt i varehuset afsluttes Scan og Betal med en unik QR-kode, der indeholder alle varer i indkøbsvognen. Koden scannes ved en af varehusets Scan og Betal-kasser, og kunden kan således komme igennem kassen på mindre end ét minut.

Kilde: Ikea Danmark


LÆS OGSÅ: En kursændring fra Ikea skuffer lokale borgere 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD