Kunde vinder sag mod Apple
Forbrugerklagenævnet har netop afgjort en sag mellem en kunde og tech-giganten Apple. Kunden fik medhold.
Det er den lille mod den store, og denne gang fik den lille medhold i sine klager.
Forbrugerklagenævnet har afgjort, at en kunde havde ret i sin klage mod Apple. Det skriver nævnet i en pressemeddelelse.
Sagen drejer sig om en gratis reparation af en computer, Apple MacBook Pro. Det viste sig, at reparationen var så dårligt udført, at computeren senere hen fik de samme problemer, som den oprindeligt var blevet repareret for. Apple afviste da at reparere computeren gratis igen. Men det må Apple ikke.
- Selvom en reparation er udført som følge af et gratis reparationstilbud, hæfter virksomheden stadig, hvis reparationen ikke er ordentlig udført, skriver Forbrugerklagenævnet.
Sagen er en af flere lignende sager i Forbrugerklagenævnet.
- Det er vigtigt, at du klager til sælgeren eller reparatøren hurtigst muligt, hvis en reparation ikke er ordentligt udført. Du kan have krav på at få afhjulpet fejlen eller eventuelt få erstatning, hvis du kan dokumentere, at du har lidt et tab, siger forbrugerjuridisk chef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Susanne Aamann.
LÆS OGSÅ: Forbrugerrådet anmelder Apple Pay til konkurrencestyrelsen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops