Klager spredes på sociale medier
En klage kan spredes som aldrig før på de sociale medier. Flere virksomheder oplever såkaldte shitstorme.
En utilfreds kunde er farligere end nogensinde før.
De sociale medier har betydet, at flere virksomheder oplever en såkaldt shitstorm, når forbrugerne bliver utilfredse og deler deres kritik med hele deres sociale netværk.
LÆS OGSå: Kunder presser virksomheder på sociale medier
Det skriver Jyllands-Posten.
Netto, Agnes Cupcakes, Telenor og flere andre virksomheder har alle prøvet, at en klage spreder sig som ringe i vandet på de sociale medier. Og det kan have negative konsekvenser for en virksomhed.
LÆS OGSÅ: Netto-sagen er et eksempel på kundernes magt på Facebook
- Hvis man har nogle dårlige produkter, forstærker Facebook og andre sociale medier problemerne. Man risikerer altså at lave en højttaler for dårlige produkter, siger Peter Mose, der til hverdag rådgiver virksomheder i strategisk kommunikation, til Jyllands-Posten.
Brug de sociale mediers redskaber
Hvis man som virksomhed bliver udsat for en shitstorm på de sociale medier, er det vigtigt at tage affære.
- Virksomheden har lige så mange redskaber til rådighed på de sociale medier, som brugerne har. Med dem kan virksomheden enten vise, at den gør noget ved problemet, hvis det har noget på sig, eller den kan modbevise kritikken, siger Annette Agerdal-Hjermind, der er adjunkt ved Institut for Erhvervskommunikation på Aarhus Universitet, til Jyllands-Posten.
(Jyllands-Posten)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Topchef reagerer på vækst i Matas: Strategien virker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops