Køkkenkoncern overtager stor del af velkørende forretning på nettet
Et strategisk partnerskab gør TCM Group til medejer af en spirende forretning på nettet. - I dag er en god dag, siger topchefen.
Den store køkkenkoncern TCM Group og den mindre køkkenvirksomhed Celebert er blevet enige om en handel, som knytter særdeles tætte bånd mellem de to.
TCM Group overtager 45 procent af ejerskabet i Celebert, som i samme ombæring bliver fusioneret med et koncernens brands, nemlig Kitchn.dk.
Celebert er en hurtigt voksende forretning, som opererer på nettet gennem de tre brands billigskabe.dk, Celebert og Just Wood. I løbet af de seneste år har omsætning og indtjening været i fremgang.
- I dag er en god dag for TCM Group, og jeg er glad for, at vi er lykkedes med at indgå et langsigtet partnerskab med Celebert. Med denne handel får vi flere strategiske muskler indenfor vores e-commerce-forretning og får et større fodfæste på det danske online køkkenmarked, siger den adm. direktør i TCM Group, Torben Paulin.
- Vi ser fortsat et stort potentiale for denne distributionskanal, og vi får et partnerskab med dygtige nøglekompetencer blandt andet med Celeberts CEO, Birk Aagaard. Vi forventer at fortsætte vækstrejsen i denne del af markedet, også uden for vores hjemmemarked
Som del af aftalen med Celebert har TCM Group en option til at købe de resterende 55 procent af Celebert på et senere tidspunkt.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Succesfuld webshop taber pludselig millioner
Butikkerne halter efter i stærkt regnskab fra Dagrofa
Butikscenter får en ansigtsløftning til 100 millioner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops