Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kiwi's nye slogan lægger sig tæt op ad konkurrent

Foto: Kiwi



Friday den 16 September 2016 kl. 09:56 af: Lise Møller Schilder

Discountkæden Kiwi ændrer slogan for at promovere et sundere image. Men sloganet minder meget om en af konkurenternes slogan.

Det er ikke længere nok at være billig, hvis man vil ind i kampen om det danske discount-marked. Det har discountkæden Kiwi måttet indse. Derfor har Kiwi valgt en ny strategi, der må siges at ligge ret tæt op ad den norske kollega Rema 1000's slogan.

Kiwi har nemlig valgt et nyt slogan: Discount med omtanke. Det lyder næsten som det slogan Rema 1000 plejer at bruge: Discount med holdning.

Kiwi skriver selv i en pressemeddelelse, at det nye værdisæt, som følger med sloganet, vil skabe rammen om en nye fortælling om Kiwi, som bliver lanceret i kædens tilbudsavis, i TV- og radiospots og på kædens website. 

- Discount med omtanke er overskriften på alt det, KIWI allerede er. Men det er også en rød tråd for, hvad vi vil fremover. Tag f.eks. svanemærkningen af vores butikker og målsætningen om at få svanemærket hele vores kæde eller vores sortering af bioaffald og energiforbedringerne i butikkerne. Det er alt sammen initiativer, som vi synes er discount med omtanke, forklarer kædedirektør, Carsten Hansen, i en pressemeddelelse.

Nye butikker

I tillæg til den nye strategi planlægger Kiwi at åbne over 60 nye butikker i Danmark frem mod 2020. Derudover har Kiwi over sommeren investeret et tocifret millionbeløb i at forny inventaret i sine 99 eksisterende butikker, skriver Kiwi.

- Ligesom vi lige nu gearer op for vores investeringer i det eksisterende butiksnetværk, har vi en ambitiøs vækstplan for KIWI frem mod 2020. Her åbner vi over 60 nye butikker i Danmark, og øger vores synlighed på markedet markant. Men ikke nok med det, vi vil også øge medarbejderstaben betydeligt. Alt det kræver, at vi har en entydig og klar rettesnor og fortælling om, hvem KIWI er, som alle kan samles om", siger Carsten Hansen.

KIWI er ejet af Dagrofa og beskæftiger cirka 2.400 medarbejdere. 

LÆS OGSÅ: Hårdtprøvet Kiwi satser stort på nyt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD