Jysk-direktør giver opskriften på et stærkere brand
Det kan betale sig at lade virksomhedens logo fylde lidt mindre, lyder en af erfaringerne fra direktør i Jysk Nordic.
For tre år siden lancerede Jysk en ny marketingstrategi. Målet var at løfte virksomhedens brand og lokke flere kunder i butikkerne.
Indsatsen har vist sig at give pote - antallet af kunder er vokset med 25 procent og målinger viser, at brandet er styrket. Det skriver Dansk Markedsføring, som har interviewet marketingdirektøren for Jysk Nordic, Michael Gade.
Tidligere har Jysk været forbundet med discount og lav kvalitet, fremhæver direktøren. For at lægge afstand til det omdømme, valgte Jysk at bruge begrebet "Scandinavian" som overordnet tema i strategien. Det har betydet store ændringer i alt fra tilbudsaviserne, butikkernes indretning og varernes emballage.
- Vi har for eksempel lagt et stort arbejde i vores foto-stil og hele vores billedsprog, hvor stilen er lagt markant om til en præsentation af produkterne i et væsentlig mere enkelt og lyst miljø. Samtidig vil du kunne se, at vores logo fylder mindre, og det tidligere ret farverige look er forsvundet, siger Michael Gade.
Som Detailfolk kunne berette om tidligere på måneden, opnåede Jysk Group en omsætning på 24,97 mia. kroner i 2016/17 - en stigning på syv procent og ny rekord. Resultatet gik frem med ni procent til 3,3 mia. kroner før skat.
LÆS OGSÅ: Jysk leverer rekord-regnskab
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops