Irma åbner i Illum: Vi kan ikke være noget særligt for alle
Torsdag gør Irma comeback i kælderen under Illum. Placeringen passer godt til dagligvarekædens nye identitet, mener direktør.
Efter et mellemspil på to år med et italiensk madmarked, så kommer Irma nu tilbage på sin vante plads i kælderen under Illum.
I morgen torsdag slår butikken nemlig dørene op for de første kunder i det københavnske stormagasin, skriver Coop i en pressemeddelelse.
Placeringen i Illum Underground, som kælderetagen hedder, er ikke tilfældig. Den passer til Irmas forsøg på at skabe en mere urban identitet, hvor forbrugere med mere konventionelle vaner ikke bliver tilgodeset.
- Irma skal være noget særligt, og vi tror ikke på, at vi kan være noget særligt for alle. Derfor har vi valgt at koncentrere os om de kunder, der går op i økologi, dyrevelfærd, plantebaserede fødevarer og madglæde i det hele taget, siger Søren Steffensen, direktør i irma.
- Det er kunder, der primært findes i Storkøbenhavn, i Nordsjælland og i andre storbyer. Og derfor koncentrerer vi kræfterne her. Irma skal være det foretrukne madhus for idealisterne og madelskerne, fortsætter han.
Irma-butikken i Illum kommer til at have rigeligt med delikatesser som kødudskæringer, ost og charcuteri. Sortimentet af kaffe bliver også stort.
LÆS OGSÅ: Irma lancerer nyt koncept for storsælgende varegruppe
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops