Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

International madtrend preller af på danskerne

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 3 June 2014 kl. 10:30 - Kilde: Berlingske

Den internationale madmode dikterer for tiden, at mad skal sælges i løsvægt uden brug af engangsemballage. Men den hopper danskerne ikke på.

I bedste markedsstil har specialbutikker rundt om i europæiske og amerikanske storbyer succes med at sælge madvarer i løsvægt uden brug af engangsemballage.

Det skriver Berlingske.

Den trend er ikke gået den danske dagligvarebranche forbi, men efter flere forsøg på at få danskerne til at surfe med på modebølgen, må supermarkedskæderne erkende, at danskerne holder godt ved deres madvaner.

Det måtte Coop blandt andet sande, da kæden for nogle år siden i sine OBS-varehuse forsøgte sig med morgenmadsautomater

- Det blev mildest talt ingen succes. Måske fordi det netop var morgenmadsprodukter, hvor vi har nogle meget stærke mærkevarer. Og en mærkevare skal være i den rigtige emballage, ellers ved man jo ikke, at det er OTA Solgryn eller Kelloggs’ cornflakes, siger Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop, til Berlingske.

Læs hele artiklen på Berlingske


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD