Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

ILSE JACOBSEN HORNBÆK vil være dobbelt så stor

Ilse Jacobsen fortæller i et interview med detailfolk.dk, at hendes livsstilsbrand skal være dobbelt så stort som i dag.
Foto: ILSE JACOBSEN HORNBÆK



Wednesday den 21 May 2014 kl. 14:46 af: Freja Thorbech

Anderledes livsstilsbutikker, nye markeder og private investorer er en del af den strategi, der skal gøre ILSE JACOBSEN dobbelt så stort.

Livsstilsbrandet IlSE JACOBSEN HORNBÆK skal være dobbelt så stort, som det er i dag.

I hvert fald hvis det står til stifter Ilse Jacobsen. Det slår hun fast i et interview med detailfolk.dk.

- Inden for de næste fem år regner jeg med at vækste kraftigt. Jeg satser på at komme op på det dobbelte i forhold til nu, siger hun.

Det betyder blandt andet, at hun er klar til at gå ind på nye markeder, men også på allerede eksisterende markeder, skal der udvides.

- Jeg kan sagtens køre rundt med det, jeg har nu, men jeg har hele fundamentet klart til at vækste. Jeg vil gerne tage nogle nye lande ind og gøre mere ud nogle af mine eksisterende markeder så som Frankrig, Spanien, Korea og Japan for at tage nogle eksempler, siger hun.

I dag er ILSE JACOBSEN HORNBÆK til stede i 23 lande. Som potentielle nye markeder nævner Ilse Jacobsen Mellemøsten og de såkaldte BRIK-lande, der består af Brasilien, Rusland, Indien og Kina. Kina og Rusland står dog ikke først på listen pt.

- Kina venter jeg med. Det er for stort til mig lige nu. Jeg har fået masser af tilbud for at komme ind i landet, men jeg skal lige pleje blandt andet Japan og Korea først, siger hun.

Er ikke interesseret i kapitalfonde, men private investorer

Og væksten skal hovedsagligt komme indefra, for den nordsjællandske forretningskvinde er ikke interesseret i at lade kapitalfonde eller andre pengestærke investorfirmaer komme til.

- Jeg får tilbud fra mange, men jeg er ikke interesseret. Det lyder så snobbet og flot at sige, men kapitalfonde og investorfirmaer vil altid gerne sidde på aktiemajoriteten, og det har jeg ikke lyst til. Hvis jeg skulle have kapital udefra, så skulle det være fra private folk, der kom med en mindre pose penge, så jeg stadig kan agere i mit eget firma, forklarer hun.

I dag er det hende, der er hovedaktionær og ejer 78 procent. De resterende 22 procent sidder adm. direktør Jesper Bo Jacobsen på. Han er privat også gift med Ilse Jacobsen.

Vil åbne nye butikker

Også nye butikker er der på tegnebrættet.

- I 2015 regner jeg med, at der i hvert fald bliver åbnet seks nye butikker - både ude og hjemme. Jeg tror ikke, at jeg kan gabe over flere, så hvis jeg kan nå det i 2015, er jeg glad.

Her er det især hovedfirmaet ILSE JACOBSEN HORNBÆK, som hun satser på.

- Jeg vil gerne lave en lidt anden konstellation i firmaet. Vi går mere og mere hen imod at kunne have hele livsstilsuniverset i butikkerne. Det vil sige, at vi både kan have produkterne fra hovedbrandet ILSE JACOBSEN HORNBÆK, vi kan have blomster fra BLOMSTEN by ILSE JACOBSEN, vi kan have CRUIZE by ILSE JACOBSEN og skønhedsprodukterne ILSE by ILSE JACOBSEN, så vi på den måde laver vores eget lille magasin, forklarer hun.

Faktisk har Ilse Jacobsen netop åbnet en stor flagship butik med alle sine brands repræsenteret under et tag i Skagen. Derudover vil hun gerne lave butikker, der alene består af Rub&Rain-kollektionen, der består af hendes velkendte gummistøvler og regntøj, men det ligger endnu ikke fast.

ILSE JACOBSEN HORNBÆK består i dag af hovedbrandet og butikskonceptet ILSE JACOBSEN HORNBÆK, butikskoncepterne VANDKANTEN, BUTIKKEN og BLOMSTEN by ILSE JACOBSEN samt det maritime mærke CRUIZE by ILSE JACOBSEN. Det nyeste skud på stammen, er KURBADET by ILSE JACOBSEN, der slog dørene op i november og ligger i Hornbæk. I forbindelse med åbningen af kurbadet har Ilse Jacobsen også udviklet spa- og skønhedsprodukterne ILSE by ILSE JACOBSEN.

Moderselskabet kommer i 2013 ud med sit bedste resultat hidtil, og forventer at bundlinjen vil stige med minimum 25 procent i forhold til 2012-regnskabet som endte på 11,2 millioner kroner før skat. Samtidig er omsætningen steget med et gennemsnit på 20 procent i løbet af de sidste tre år.

LÆS OGSÅ: Ilse Jacobsens iværksættereventyr: Fra sortbørslån til millionsucces



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD